3924
Sök

Hjälp med bsr chip löda fast de på boxen

89 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
skulle behöva lite hjälp med mitt bsr ship. beställde de för nån vecka sedan har nu fått hem de och fick med shippet och ett kopieringskretskort som de måste sitta på för att fungera kollade på boxen som sitter på passagerar sidan nere vid fötterna och de kretskortet är löddt fast. nåt man kan göra själv löda bort de och löda fast de andra. eller ska man leja bort de till någon som kan? och isf vem? bor i östersund. och bilen är en 945 turbo ltt.

1 915 Inlägg
1 november 2009
Låter krångligt om du måste löda in ett extra kretskort för att deras chip ska funka ?

Normalt på 940 så är det bara att ta loss det gamla chippet och sätta i det nya så är det klart.

Om det nu är som du säger så bör tex en tv/radio firma kunna hjälpa dig löda, eller nån annan som löder kretskort och vet vad de gör...
Kan du hantera en lödkolv så kan du även göra det själv.

Vad är det för extra kretskort du måste ha ? bild ? och vart ska det sitta ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

89 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
nej ja menar inte att jag ska löda in ett extra kretskort utan de kretskortet som orginal chippet sitter på ska bytas ut mot bsr kretskortet.smile

1 008 Inlägg
2 november 2009
Originalchippet sitter Inte på något extra kretskort i boxen, det sitter ju i en vanlig sockel med en plastkåpa över som låser fast chippet i sockeln.

BSR har väl "alltid" haft sin adapterplatta som innehåller ett kopieringsskydd till sina chipp.
Denna Måste monteras för att BSR chippet skall fungera.
Vänd chippet åt rätt håll i både adaperplattan och i boxens sockel, på socklar och chipp finns en markering i form av ett "jack" i ena änden.

Bifogar bild på Lh 2.4 box med ett BSR chipp imonterat.

http://img252.imageshack.us/img252/4540/136962.th.jpg
Senast redigerat av 240bns (2 november 2009)

89 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
okej. men alltså "adapterplattan com orginal chippet på måste ju bort för att få dit bsr:s adapterplatta och orginalet är lödt fast med 2 eller 4 punkter om jag minns rätt eller?

89 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
tack för hjälpen alla chippet är i och funkar:P

Sök