Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Tja skärmkanten har inte kommit en men jag köpte en tvär balk och den har jag fått hem;) och sen för att få grenrörett att passa så måste jag förlänga alla rör vid flänsett för turbon gick emot kamdrevet så jag ska göra ett helt nytt i i svartstål istället. Sen är grillspettet klart
När jag byggde grillspettet så mätte jag inte så att bilen skulle kunna snurra runt helt å hållet utan mätte bara så jag kunde ställa den på högkant men jag hade lite tur haha ca 2cm
Det var det, kanske händer nåt i helgen men när grillspettet precis var klart så tog svetsgasen slut så jag har ingen svets men det finns lite annat att göra hehe
Kul att du gillar projektet:D 200 - 300 hk med den där lilla sketna turbon hehe för att jag ska kunna köra med original sprut och tändning till besiktningen. Men sen ska det bli mer så huvud målet är ca 550 hk:P så efter besiktningen så ska motorn ur och byggas om
Kul att du gillar projektet:D 200 - 300 hk med den där lilla sketna turbon hehe för att jag ska kunna köra med original sprut och tändning till besiktningen. Men sen ska det bli mer så huvud målet är ca 550 hk:P så efter besiktningen så ska motorn ur och byggas om
Kul att du gillar projektet:D 200 - 300 hk med den där lilla sketna turbon hehe för att jag ska kunna köra med original sprut och tändning till besiktningen. Men sen ska det bli mer så huvud målet är ca 550 hk:P så efter besiktningen så ska motorn ur och byggas om
åka spridarna lika mycke somm lmm:en i procen,alltså ökar du spridarna med 50% så får du öka arean på lmm med 50%,lite "bondtrimm" man lurar orginal boxen. hänger du med?
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Kul att du gillar projektet:D 200 - 300 hk med den där lilla sketna turbon hehe för att jag ska kunna köra med original sprut och tändning till besiktningen. Men sen ska det bli mer så huvud målet är ca 550 hk:P så efter besiktningen så ska motorn ur och byggas om
Ser ju skittrevligt ut det där........... Men jag undrar om jag missuppfattat detta men du kan väl inte besiktiga med en "hemsnickrad" motor hur du än beter dig den måste ju vara avgascertifierad och då är det ju org. motor som gäller dvs ej 16v topp ihop med 230ft block?
Tänkte bara att även om det är ett polarblock org med 16v turbo så måste du ha alla delar (topp, grenrör, turbo, luftfilter,tryckrör, osv, osv, osv) i original från den motorn annars godkänns motorbytet ej i regbesiktning.......
åka spridarna lika mycke somm lmm:en i procen,alltså ökar du spridarna med 50% så får du öka arean på lmm med 50%,lite "bondtrimm" man lurar orginal boxen. hänger du med?
Tänkte bara att även om det är ett polarblock org med 16v turbo så måste du ha alla delar (topp, grenrör, turbo, luftfilter,tryckrör, osv, osv, osv) i original från den motorn annars godkänns motorbytet ej i regbesiktning.......
Kämpa på annars det ser ju jädrigt gött ut.
Mvh Jerry O
Ee jag ska ha tag i en bil med 16v turbo original å slänga över alla grejer till besiktningen, sen när den är besiktad så ska den turbo på bilden dit med det grenrör jag ska bygga för att få en lite roligare bil under tiden jag bygger den motorn som jag vill ska ha 550hk, alltså så jag kan köra med bilen när jag bygger motorn
Jäklar va arbete du lägger ner men jag tror det kommer att bli ett riktigt sjyst bygge.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!