2847
Sök

Styling, skulder osv

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
31 december 2009
Jag sparar pengar å köper sedan det jag vill ha smile Då vet jag att jag har stylat min bil för min egen inkomst utan att ha tungt hjärta p.g.a av att de är en sstor skuld på bilen smile Spara å köp istället! låt de ta den tid det tar smile Det lönar sig i längden

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

6 632 Inlägg
31 december 2009
"Pappa betalar"

Fråga hur många unga som äger sina bilar helt själva..

De/Dem

fälg fantast
1 086 Inlägg
31 december 2009
skulle aldrig låna pengar för att styla min bil, aldrig någonsin, cash is king,

mera svartjobb ffs !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 december 2009
Malheus skrev:
"Pappa betalar"

Jag förstår faktiskt inte varför det skulle vara fel att "pappa betalar"? Vissa har precis råd att hålla sina barn med tak över huvudet och andra råd att hålla dem med en Mercedes cabriolet.

Klasskillnader kallas det, och hur vida det är rätt eller fel och kommunism eller "man får klara sig själv" kan diskuteras. Men oavsett vart den diskussionen slutar så är klasskillnaderna något man får acceptera för det är något som alltid kommer existera oavsett hur man gör.

Var nöjd med vad du själv har och strunta i vad grannen har/får. Så skall folk se att det blir roligare att leva. Fy fan för den svenska avundsjukan roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

529 Inlägg
1 januari 2010
Lindgren_ skrev:
opeltiffi skrev:
Lindgren_ skrev:
Min vectra TDI har jag 11tusen i försäkring på och 5500kr på skatt per år smile (står på mig och jag är 19)

Billig bil men måste ha en bra dragbil till bmwn bara ta sig råd även att man går i skolan och fan inte tar nått lån smile

Billig? Hur menar du?

Man åker billigt smile

Råkade köpa en s14 nu med big_smile

Måste säga att du gör det bra med dom bilarna du har och går i skolan samt att du inte har något lån!
*Av med hatten*

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

347 Inlägg
1 januari 2010
Rquired skrev:
Malheus skrev:
"Pappa betalar"

Jag förstår faktiskt inte varför det skulle vara fel att "pappa betalar"? Vissa har precis råd att hålla sina barn med tak över huvudet och andra råd att hålla dem med en Mercedes cabriolet.

Klasskillnader kallas det, och hur vida det är rätt eller fel och kommunism eller "man får klara sig själv" kan diskuteras. Men oavsett vart den diskussionen slutar så är klasskillnaderna något man får acceptera för det är något som alltid kommer existera oavsett hur man gör.

Var nöjd med vad du själv har och strunta i vad grannen har/får. Så skall folk se att det blir roligare att leva. Fy fan för den svenska avundsjukan roll

Bra skrivet!

Kommer själv ifrån en så kallad arbetarfamilj men är så trött på det här med klassprat fram o tillbaka. Man kan bli vad man vill i Sverige bara man anstränger sig.

OEM <3
6 957 Inlägg
1 januari 2010
Lite om det där med avundsjuka...polaren skaffa sig en ny fin bil här om veckan, BMW 525XD M-Touring, han hade då visat upp den för en annan vän och man såg avundsjukan lååång väg tongue
Jag sa då att vrf. gå omkring och vara avundsjuk? Unna varandra ist det som han eller hon köpt!

Och till Topic: De lär då nog inte bli några lån till styling till min Golf heller tongue Hjulen är fixade (GÖTT big_smile)
och så beställdes det delar i måndags smile Så nu vill jag ha vår big_smile

OEM <3

16 197 Inlägg
1 januari 2010
Bjork skrev:
Lite om det där med avundsjuka...polaren skaffa sig en ny fin bil här om veckan, BMW 525XD M-Touring, han hade då visat upp den för en annan vän och man såg avundsjukan lååång väg tongue
Jag sa då att vrf. gå omkring och vara avundsjuk? Unna varandra ist det som han eller hon köpt!

Och till Topic: De lär då nog inte bli några lån till styling till min Golf heller tongue Hjulen är fixade (GÖTT big_smile)

fast sen kan man ju fråga sig varför man ska "visa up/skryta" om sin bil??

ja vet att ja visar upp mina bilar på mässor men folk kommmer ju dit frivilligt för att titta på dom så.

ja tror inte ja e avundsjuk på nåns bil.. bil e ju bara en bil.. kvittar om den kostar 500 elle 5 mille.. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

OEM <3
6 957 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
Bjork skrev:

fast sen kan man ju fråga sig varför man ska "visa up/skryta" om sin bil??

ja vet att ja visar upp mina bilar på mässor men folk kommmer ju dit frivilligt för att titta på dom så.

ja tror inte ja e avundsjuk på nåns bil.. bil e ju bara en bil.. kvittar om den kostar 500 elle 5 mille.. big_smile

Jo iofs men han hade kommit dit, visat den lite och visa lite roliga funktioner och bjudit på en åktur tongue

OEM <3

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 januari 2010
Förstår inte att folk vill prioritera styling till sina bilar även om det görs kontant så länge själva bilen är på kredit. Den sista kronan är den man betalt mest för.

Skulle inte kosta på en doftgran så länge banken har minsta del i bilen.

Man kan ju inte bli avundsjuk på kompisar som har bilar som de knappt äger däcken till.

Låna pengar kan ju vem som helst göra, en vanlig svensson kan ju idag låna till miljonbilar på en arbetarlön men vem kommer ens titta om de vet sanningen?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
mYGeL skrev:
Wasakredit räntefritt is tha shiet wink hähä

Ja din bil är nääääääästan finare än dig wink fast tyvärr vinner du!

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
BudgetDunkaren skrev:
Däremot så tror jag att rätt många bilar är bankens egendom ett par år till...

Bra skrivet.. haha.
Finns ju inget värre än folk som säger att de köpt bilen kontant och sen när man kollar upp bilen så står det "Kredit".. Att folk inte kan erkänna direkt att det är så det ligger till.

Min tog ja på kredit i 12 månader! tongue

220 000 kronor hade svidit lite tongue Men allt med sin takt och 19 000 kr/mån senare är den helt och hållet min! smile Phu! Slipper dock laga den så ofta tongue BMW är dock kontant köp.. Ibland lyckas man.. ibland inte.

Ta lån för att lägga på bilen är ju inte sååå kinky endå. Bara man har råd att betala de! De är min åsikt.

Medans Erik jobbar järnet och lägger enorma summor på sin bil varje månad och inte har råd med pubben.
Då kan Erika ta ett litet lån. Styla och pimpa till bilen och betala en liten summa varje månad och fortfarande ha kul på fritiden. BARA MAN GÖR DE RÄTT!

Inget att rekommendera att ta ett skyhögt lån o sen inte ha råd att betala av de!

/Demir

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
Fellow skrev:
Elda skrev:
9Femma skrev:
Det är skillnad på att inte bry sig och att inte hinna.

En stor del av anledningen till varför vi har de försäkringspremier vi har är just på grund av skenförsäkringar som felaktigt löses ut.
Idag får man lätt uppfattningen att det skulle vara någon mänsklig rättighet att äga en brutal bil så snart man fyllt 18 år ...

roll

en saab 900 med förgasare går på 15k i trafikförsäkring om du bor mitt ute i skogen och är 18.

medans den kostar ungefär 1000-1500 på föräldrarna, inte överdrivet brutal bil.

Att en saab 900 kostar 15 000 om året i trafikförsäkring är bull! Min kostar 13 000 om året och är helförsäkrad med alla tillägg på mig.

Fyfan va stöddig du är smile

Du är fan värre än min syster! Shit!

BMWn står på mig! De är för att jag inte vågar leka med "Folksam" om jag kommer där i en moddad BMW 335i -09 på över 310 häst, smälla in i en vägg, för att mamma sedan skall säga.

"Ja, de är min bil"
-Så du har alltså lagt i en baslåda med 2 x 15" i kofferten, sportluftfilter, sport avgassystem och tyckt att 306 hästkrafter vart lite förlite?

"Ja de stämmer."
-Och du är 43 år gammal?

+++++++++

Med andra ord. De kan svida! smile Men jag tvekar inte en död sekund på att jag skulle kunna få ut allt från försäkringen ifall jag smäller den och den står på mamma!

Min Kia Sportage -07 står på mamma.. Betalar inte mycket smile. Ska smälla på lätt trycks turbo, 8 st 12" basar, 24" fälgar och widebodykit. Vågar jag ha den på mamma? Javisst! smile För hur fan ska dom bevisa att min mamma inte är en party pingla? Galen är hon trotts allt.

Qlimax nästa år med henne! wink Suck on that!

Edit: En polare hade en Toyota Supra! smile BPU trimmad (om du vet vad de är fröken), fett me billjud o.s.v.. Han smällde sin i väggrenen och fick ut all summa?

En gång fick han överklaga. Men vad hade dom att bevisa egentligen? LoL
Senast redigerat av doch (3 januari 2010)

16 197 Inlägg
3 januari 2010
doch skrev:
Fellow skrev:
Elda skrev:

en saab 900 med förgasare går på 15k i trafikförsäkring om du bor mitt ute i skogen och är 18.

medans den kostar ungefär 1000-1500 på föräldrarna, inte överdrivet brutal bil.

Att en saab 900 kostar 15 000 om året i trafikförsäkring är bull! Min kostar 13 000 om året och är helförsäkrad med alla tillägg på mig.

Fyfan va stöddig du är smile

Du är fan värre än min syster! Shit!

BMWn står på mig! De är för att jag inte vågar leka med "Folksam" om jag kommer där i en moddad BMW 335i -09 på över 310 häst, smälla in i en vägg, för att mamma sedan skall säga.

"Ja, de är min bil"
-Så du har alltså lagt i en baslåda med 2 x 15" i kofferten, sportluftfilter, sport avgassystem och tyckt att 306 hästkrafter vart lite förlite?

"Ja de stämmer."
-Och du är 43 år gammal?

+++++++++

Med andra ord. De kan svida! smile Men jag tvekar inte en död sekund på att jag skulle kunna få ut allt från försäkringen ifall jag smäller den och den står på mamma!

Min Kia Sportage -07 står på mamma.. Betalar inte mycket smile. Ska smälla på lätt trycks turbo, 8 st 12" basar, 24" fälgar och widebodykit. Vågar jag ha den på mamma? Javisst! smile För hur fan ska dom bevisa att min mamma inte är en party pingla? Galen är hon trotts allt.

Qlimax nästa år med henne! wink Suck on that!

Edit: En polare hade en Toyota Supra! smile BPU trimmad (om du vet vad de är fröken), fett me billjud o.s.v.. Han smällde sin i väggrenen och fick ut all summa?

En gång fick han överklaga. Men vad hade dom att bevisa egentligen? LoL

har 2 bekanta som inte fått ut en krona på försäkringen när dom haft sin bil stående på en annan i familjen.  har man en morsa på typ 65 år så tror ja inte hon åker runt i en stylad bil me en massa stereo i.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 982 Inlägg
3 januari 2010
doch skrev:
mYGeL skrev:

Du vet väl att mYGeL är KILLE...??
men du kanske är lagd åt det andra hållet och då får jag be om ursäkt. hehe
Senast redigerat av Residence (3 januari 2010)

OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2010
Residence skrev:
doch skrev:
mYGeL skrev:

Du vet väl att mYGeL är KILLE...??

Älskar alla som skriver utan att veta vem dom egentligen skriver till tongue

OEM <3

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
HAHA okej.. Sorry Sorry.. ^^ lite fail där kan jag erkänna.. Syftade på visningsbilden.. Anyway *rådnar*

Är ICKE lagd åt fel håll! tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 januari 2010
evilaudio skrev:
har 2 bekanta som inte fått ut en krona på försäkringen när dom haft sin bil stående på en annan i familjen.  har man en morsa på typ 65 år så tror ja inte hon åker runt i en stylad bil me en massa stereo i.

Är det troligt att hon är brukaren av bilen? nej. Men är det omöjligt då? nej. Måste dom inte bevisa att bilen är sk skenförsäkrad annars kan dom ju komma undan med vad som hällst...

Rock'n Roll

6 632 Inlägg
3 januari 2010
Rquired skrev:
Malheus skrev:
"Pappa betalar"

Menade inte att de var något fel med det, skulle bara vara jobbigt då folk skulle skratta åt bilen man äger

Men valet att äga min bil gjorde jag själv då det blir billigare i framtiden.. 8000spänn om året hos bilia är inte dåligt hos en ungdom

De/Dem

9 108 Inlägg
3 januari 2010
Alltid detta hat på folk som lånar, så länge dom har råd att betala och leva gott i övrigt är det väl skit samma. Låt folk göra som dom vill. Sedan att räntan gör att allt kostar dubbelt så mycket är ju ett val dom själva får göra smile En snygg bil är ju snygg hur pengarna än kommit fram.

I så fall är det ju värre med folk som inte bygger sina bilar själva men ändå tar åt sig äran för det.

Om det t.ex. kommit fram att Hilmersson ("kändis" som byggt denna) hade lån på Mantan hade det väl varit ett förbannat fränt bygge ändå? Eller hade folk dömt ut honom som idiot då helt plötsligt?

Jag lånade till min gamle Omega och visst blev det mycket dyrare i slutändan än om jag sparat men jag var sådan att jag gärna köpte annan skit för mina pengar så det passade rätt bra att det drogs varje månad istället roll Jag ångrar inget då jag hade jävligt kul när jag byggde, körde och ställde ut bilen och ingen kan säga att det var banken som la ner blod, svett och tårar på att få den klar till Elmia.

Sök