4270
Sök

Sänka HC-halt

Rekondare
254 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Finns det något "tjuv-knep" för att sänka HC-halten? Jag har 157 och man för högst ha 100.. Jag har hört talas om någon spray man kan spraya i insuget och att man kan plugga igen något.. Jag vet att hc-halten kan bli högre om man har dåliga tänd-delar men i nuläget har jag inte råd med att byta dem och nu är det sissta chansen för mig att sänka dom innan bes tiden går ut.. Några knep? smile om det spelar någon roll så har jag en 850 t5

169 Inlägg
11 november 2009
hc halten e att katten e kass med    men det knepet du berättar om vet ja inget om tyvärr

//Jonas

Rekondare
254 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
bilfreak_89 skrev:
hc halten e att katten e kass med    men det knepet du berättar om vet ja inget om tyvärr

Jaha okej, Någon annan?

170 Inlägg
12 november 2009
När har du bytt olja i den sist

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
12 november 2009
Hög HC betyder att bensin "hamnar" på avgassidan utan att ha förbränts.
Du måste kolla tändningen (timing) och att ALLA tändstift gnistar, enda sättet att få klarhet.
Tror inte det finns "trix" för att hindra bensinen från att passera rakt genom cylindern.
Ev kan du byta ut en del av bensinen (HC=kolväte) mot sprit, men tror inte det hjälper.

Rekondare
254 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
jimmy_mattsson skrev:
När har du bytt olja i den sist

Typ 3 veckor sen..

Rekondare
254 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Alpenretter skrev:
Hög HC betyder att bensin "hamnar" på avgassidan utan att ha förbränts.
Du måste kolla tändningen (timing) och att ALLA tändstift gnistar, enda sättet att få klarhet.
Tror inte det finns "trix" för att hindra bensinen från att passera rakt genom cylindern.
Ev kan du byta ut en del av bensinen (HC=kolväte) mot sprit, men tror inte det hjälper.

Jaha okej tack så mycket smile

Sök