2976
Sök

Koppla basen i en Volvo s40?

22 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Tja
Undrar om någon vet hur jag får in strömkabeln in i kupén i en volvo s40?
Ska dra strömkabeln från batteriet till bakluckan, men vet inte hur jag får in kabeln i kupén från motorutrymmet!

189 Inlägg
13 november 2009
Antar att du inte har kupevärmarutag instalerat i bilen annars så är det ett bra ställa å få in kabeln. Du får väll ta å köpa en gummiplugg och borra ett nytt hål. har du inte ac så kan du ta den in under hansdfacket. Eller som på min s40 uppe i vänstra sida under kontrollpanel. Kan återkomma med en bild om du inte förstog riktigt lite svårt å förklara.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
13 november 2009
Åh, jag vet! Hur FAN förklarar jag vart den genomförningen sitter?!

Typ... leta ... hade varit lättare om jag haft bilen i vardagsrummet, ska kolla med föreningen om jag kan få lov till det kanske?!

Nej, men  på torpedväggen (doh, såklart!) ungefär mitt för ratten, en bit ner... lagom så du hamnar bakom facket under ratten ungefär... har inte trätt min kabel än men har hittat hålet! big_smile

Lyckas du inte lokalisera det med den hjälpen (det är pluggat med gummiplupp) så ska jag gå ut och leta fram det i morgon och förklara bättre, jag lovar!

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

392 Inlägg
27 november 2009
Bara att föra igenom det under ratten till vänster. Kanske en 10cm över säkringsdosan

22 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Thanks guys!
Nu är basen klar wink

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
28 november 2009
Hallå eller...?! Så där kan du ju inte säga utan att uppdatera med nån bild i alla fall?! tongue

Nu vill vi ju se hur det blev! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök