bra där i morgon blir det ut i garaget för min del också
hehe tack så mycket! Ja jag hörde de. ska bli kul att få se på fortsättningen! . planerade även att komma förbi o köpa lite härdare av dig imorgon oxå så ja kommer vidare med mitt .
Va skönt med lledig het. Har precis kommit in ifrån garaget efter att ja insåg att ja ville göra ett ryck till. Så började slipa när ja kom ut.
även andra sidan fick sig en avskrubbning.
la även på ett lager på ovan glypan.
medans jag väntade på att det skulle torka så började jag demontera backspeglarna.
Gud va naket de vart!
även andra sidan clean! .
haha ja ni ... vad ska man säga ... naerå, trodde jag hade fått löst den helt och bröt lite försiktigt i ena hörnet och det bara tvär small haha ... så fick sopa lite glas men men.
De va bara att börja hacka bort allt glas som satt kvar ...
allt glas borta och listorna kvar.
Vart att rent och snyggt i slutet ändå .
Började även slipa plåtrent vid skavankerna uppe vid rutan och vid nummer plåten där den kommer att kapas och läggas igen.
hah, ja hade ju tänkt o få allt glaset utåt, men innåt funkade ju oxå tydligen. aja, inte hela världen . Huvudsaken är ju att ja fick ur den, men det får bli sista bilden ... Måste sova någongång, imorgon blir det kapning och blästring av bakluckan och slipning på listorna! mvh.
Hoppade direkt på att slipa översidorna på listerna på båda sidorna.
vart även att börja slipa plåten som håller rutan plåtren, de va några feta rost hål i hörnen, men men får bli blästring senare.
Shiny .
vart även att slipa upp där emblem märket för den va proppfylld med spackel av någon anledning ?! heh ...
hade även ritat ut lite oseriöst för att kapa bakluckan, kommer ändå bygga på så tyckte inte att de va så noga angående hur rakt de va upptill ^^ ...
Vart faktiskt rätt nöjd över hur det blev haha ... men någon som har lite tips på att få bort VW emblem hålet samt hålet där vindrutetorkaren kommer upp? funderar på om ja ska kapa bort dom, men e rädd att få lite för mycket svaga punkter då. Hoppas någon har nått tips! . Mer update kommer i eftermiddag! mvh.
. Plåten som ska ersättas skärs ut i eftermiddag och hinns det så kommer den att häftas ikväll!.
svetsa den stora plåten innan du kapar ut för emblemet och torkaren, annars kanske allt blir skevt? Funderar på att göra lika med min gamla baklucka, men tyvärr har man ingen svets . Va blir de för fälgar på den?
Hopp då har det blivit ny dag oxå! börjar med att tacka Kumara för nya huven och volvo240R för va min räddare i nöden när det gällde polyester härdaren som ja lyckades glömma köpa .
Somsagt. Ja drog igång med plastningen idag. Så började att klippa upp mattan i remsor som skulle sitta över listorna .
Det här blir nog bra! .
efter 1a lagret lagt, asch ... de syntes ju inge.
Nu börjar det komma . andra lagret plast på.
även andra sidan fick sig ett lager .
och även ett andra lager . nu får det sitta och härda ordentligt tills imorgon. så går över och börjar plocka bort allt glas och dyligt i skuffen.
Hade även lite fin främmat i garaget idag! . Nicke tona sin bil o halle va med och spekulerade lite, alltid roligare med lite sällskap .
Sådär ja, halv rent o fint iaf . ingen photoshops kunning med mkt fantasi som möjligtvis skulle ha tid att prova bygga lite ljud i bak ? WallinJR@hotmail.com så kan vi ta ett snack. för dom tankarna som slår mig just nu är playwood skiva i botten, slutsteg i reservbaljan o plastan längs kanterna med lådorna. dock bara lite tankar är lite kvar innan ja drar igång med skuff bygget . men iaf, det va allt för idag. imorgon blir det att slipa av nya huven och plasta klart listorna. mvh.