3692
Sök

Vilka har fått BÖTER på cyckel?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 november 2009
Cyklade 2mil om dagen i 3år utan att stöta på polisen en enda gång, har tyvärr blivit latare nu för tiden men ändå inget. Däremot så har jag lyckats med att bli påkörd trots allt vad reflexer och lyse heter på cykeln, jag ser inte riktigt idén med ljus (skall ej förväxlas med reflex!) på en cykel när det ofta är så klent som dagens alternativ...

Slår iom detta inlägget ett slag för bättre belysning på cyklar, vad hjälper en liten lampa med tre blinkade dioder i var ände när man kör i 30-50km/h som en erfaren cyklist kan hålla? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ointresserad.
936 Inlägg
18 november 2009
blacken skrev:
Snitch skrev:
blacken skrev:

Vadå "extremt löjligt" fordon är fordon..

ah men allvarligt..

Jag är allvarlig, regler är regler och dom gäller för alla. Det handlar om principer, ifall du hört talas om vad det är för något..

Tänker inte sitta på ett forum och diskutera hur pass olaglig en cykel är.

JAG <--- tycker det är löjligt.

Teabag appreciation club.

blacken
18 november 2009
linuslinje skrev:
blacken skrev:
Snitch skrev:

ah men allvarligt..

Jag är allvarlig, regler är regler och dom gäller för alla. Det handlar om principer, ifall du hört talas om vad det är för något..

Jag kan faktiskt tänka mig att ge cyklister dispans för fortkörning 30-50 km/h. Dels p g a av att de har avsevärt lägre bromssträcka än en 2 tons bil. Dels p g a av att det inte blir lika omfattande skador om en olycka skulle hända. Dels p g a att det är en bra prestation att cykla över 50km/h med en standardcykel.

smile

Och då så ska jag ha dispans för min sur Volvo går inte heller så fort, och därmed är lättare att stanna, och att utsätta en cykels rangliga och klena konstruktion för dom hastigheterna är inte så lämpligt, sedan så vad skulle hända ifall 80 pannor svennson i 50 knyck, på en cykel skulle braka in i dig, eller ett barn?..

4 005 Inlägg
18 november 2009
blacken skrev:
linuslinje skrev:
blacken skrev:

Jag kan faktiskt tänka mig att ge cyklister dispans för fortkörning 30-50 km/h. Dels p g a av att de har avsevärt lägre bromssträcka än en 2 tons bil. Dels p g a av att det inte blir lika omfattande skador om en olycka skulle hända. Dels p g a att det är en bra prestation att cykla över 50km/h med en standardcykel.

smile

Och då så ska jag ha dispans för min sur Volvo går inte heller så fort, och därmed är lättare att stanna, och att utsätta en cykels rangliga och klena konstruktion för dom hastigheterna är inte så lämpligt, sedan så vad skulle hända ifall 80 pannor svennson i 50 knyck, på en cykel skulle braka in i dig, eller ett barn?..

Vad menar du? Om 80 pannor svensson "brakar in i mig" SAMTIDIGT? haha. Ja, för det första så är jag inte så stor att jag rymmer 80 pannor svensson och för det andra så är det få vägar som är så breda i sverige.

Din sur volvo ger jag också dispans då.

blacken
18 november 2009
linuslinje skrev:
blacken skrev:
linuslinje skrev:

smile

Vad menar du? Om 80 pannor svensson "brakar in i mig" SAMTIDIGT? haha. Ja, för det första så är jag inte så stor att jag rymmer 80 pannor svensson och för det andra så är det få vägar som är så breda i sverige.

om vi säger en svensson på 80 kilos dödvikt då, på en cykel..

Och tack för dispansen, nu så ska jag prova ifall jag får upp härken i någon olaglig hastighet, jag menar mirakel kan ju inträffa..tongue
Senast redigerat av blacken (18 november 2009)

Defloratör.
641 Inlägg
18 november 2009
ÄNTLIGEN så jävla underbart att höra att polisen bryr sig om dessa jävla vägterrorister utan nåt som helst trafikvett! ÄNTLIGEN!

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Ointresserad.
936 Inlägg
18 november 2009
nitrox skrev:
ÄNTLIGEN så jävla underbart att höra att polisen bryr sig om dessa jävla vägterrorister utan nåt som helst trafikvett! ÄNTLIGEN!

Syftar du på blacken med sin sura volvo eller cyklisterna?

Teabag appreciation club.

854 Inlägg
19 november 2009
blacken skrev:
...att utsätta en cykels rangliga och klena konstruktion för dom hastigheterna är inte så lämpligt...(30-50)

Som att säga att bilar inte ska köra över 100 för att dom inte klarar det??

GENERALISERA MERA!!!

Jag cyklar upp till 100 blås utan att vara rädd för att mina cyklar jag haft ska gå sönder?? Det finns cyklar och sen finns det cyklar, liksom bilar.

Defloratör.
641 Inlägg
19 november 2009
Snitch skrev:
nitrox skrev:

Syftar på alla jävla cyklister.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

7 100 Inlägg
19 november 2009
jahapp,nu är man hatad här bara för att man är cyklist lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

DFFL
9 020 Inlägg
19 november 2009
blacken skrev:
linuslinje skrev:
blacken skrev:

om vi säger en svensson på 80 kilos dödvikt då, på en cykel..

Och tack för dispansen, nu så ska jag prova ifall jag får upp härken i någon olaglig hastighet, jag menar mirakel kan ju inträffa..tongue

Dödvikt är ett sätt att mäta ett lastfartygs lastförmåga. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 339 Inlägg
19 november 2009
Jag tycker att Sverige har större problem än att ta hand om cyklister som kör lite för "fort". Var är vi på väg egentligen?

Skulle jag få böter för de hade jag sparat den så att andra kan få sig ett gott skratt smile

Edit: Jag va riktigt nära att få böter för att jag blev sjusad utan hjälm osv. Men nära skjuter ingen hare ^^
Senast redigerat av Volvo740an (19 november 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
19 november 2009
Fabror blå gillar INTE att man cyklar på bakhjulet, mer säger jag inte.. roll

OEM <3

blacken
19 november 2009
nitrox skrev:

Håller med dig, dom har fått vara ostraffade alldeles för länge nu. Nagla dom kräken med samma paragrafer som gäller för samtliga fordon på allmän väg..

blacken
19 november 2009
Snitch skrev:
nitrox skrev:

Vägterrorist,Moi? skärp dig nu..

747 Inlägg
19 november 2009
Om man kan få böter för fortkörning på cykel borde det väl ändå vara lag på att cyklar utrustas med hastighetsmätare från fabrik/affär? Skulle som sagt rama in den bötern om jag nu skulle få en sådan även fast man hållit på och cykla ett bra tag..

Snart är det väl lag på besiktiga cykeln också...

Mvh Toni

/ Toni Larsson

hej vad gör du?
416 Inlägg
29 december 2009
TeamNorrland skrev:
jag ligger dubbelvikt av asg hära. alltså nå är det ändå sjukt tycker jag.

jag och en polare drog med varsin cykel snuten på baken så dom fick nåt ryck och började jaga oss. men iallafall så vi drog åt var sitt håll så dom visste inte vem dom skulle komma efter. hahaha

NICE, var bara tvungen.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

12 086 Inlägg
29 december 2009
Grabber skrev:
Snitch skrev:
min farfar var "tävlings" cyklist innan, mest en kul sysselsättning. Han fick böter för han cyklade i 43km/h på 30 väg.

Extremt löjligt, då var ändå detta några år sen.

Ringklocka o reflexer i hjulen var det dummaste jag hört! Dom måste haft väldigt tråkigt....

Jag vet inte vad jag hade gjort om jag hade fått en bot för det, jag vet verkligen inte. Det hade troligen slutat med att jag åker bil efter "samtalet" tongue

Kom på en sak ang snutar o cyklar smile
en polare gjorde en rökare med sin 325a för några år sedan, haha då kommer det 2 jävla töntar på cyklar med blå lampor lysande på styret, polisen hade dragit in på resurserna lol Polaren drog därifrån snabbt som fan iaf
Senast redigerat av JapMax (29 december 2009)

246 Inlägg
29 december 2009
Den äldsta som skrek mest pekar på bakhjulet och frågar ''Vad f*n är det där?'' Jag svarar en cykel?!

Men hursomhelst när han skall skriva upp mitt namn så ser polisen en skoterförare utan hjälm o säger till mig: Bli haer. Tänkte ja visst, när han hade joggat ca 25 m mot mopedisten, stack jag som ett skott, givetvis hoppar kedjehelvetet av så jag fick kasta in cyckeln på macdonalds , låste snabbt som fan. Sen hade jag ett gatlopp genom helsingör. Mkt trevlig motion för övrigt och jag sparade ca 670 svenska kr.

Tack för goda skratt big_smile

Människor med smak kör bilar med flak!

92 Inlägg
30 december 2009
Ska se om jag kan få böter på inlines:D

Sök