lindell90 skrev:
TurbOla skrev:
TenZer skrev:
Varför är alla så negativa? Får man en ny entusiastisk ägare som är driven och villig att ta sig tid för att plocka fram nya produkter, och inte som GM sätta strypsnaran på
så tror jag att i princip vilket bolag som hällst kan få Saab på fötterna igen. Frågan är bara vilken inställning man har till saker och ting.
Jag kan såklart vara ute och cykla helt åt skogen men jag hoppas tror och vill att det är så i vart fall
Vem ska lyckas med det ingen har lyckats med på närmare 70 år?
Jag kan länka hur många källor som helst till dig om Saabs historia, Saab har endast haft ett fåtal vinstår under hela sin tid som biltillverkare.
Du tycker folk är negativa, men de är det av en anledning.
Om Saab har gått med vinst eller förlust är det förmodligen bara GM som vet och Saab. Jag jobbar på ett företag som går med vinst varje år men vårt moderbolag gör förlust varje år och tar då våra vinstpengar och sen ser det ut som att vi också gått med förlust eller +- 0. Det är så det funkar inom vissa koncerner.
om Saab ska överleva så behöver dom antingen:
1. komma åt ett helt nytt kundunderlag, typ dom som köper Porsche & dyrare MB/BMW/Audi för att kunna få rejäla marginaler på varje såld bil
2. Minst fördubbla sin försäljning gentemot 2008 inom 2-3 år, förra fördubblingen tog ca 20 år (1980 ca 65000 2000 ca 133000) och med tanke på att Saabs försäljningssiffror för 2009 är väldigt låga så tror jag inte på det heller...
Jag säger det jag sagt förr, hade Saab haft så stor potential som många vill ha det till så hade köparna stått på rad, nu letar man efter dom med ljus & lykta och drar i varje halmstrå som finns
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må