4048
Sök

Vart hittar man drifting reglemente,om bur mm?

178 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#1
Jag ska bygga en bur till en Nissna s13 enligt drifting relemente,vart hittar jag info om detta?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

1 207 Inlägg
24 november 2009
#2
Bör finnas här någonstans tycker jag.

http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=5.

12 086 Inlägg
24 november 2009
#3
Krävs de bur för drifting nu? De gjorde de inte i våras när jag uppdaterade mig sist.

KHRacing
24 november 2009
#4
Krävs inte - men skall man köra "största" klassen så krävs det ;:-)

178 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#5
Okey inget måste..Men vad menas med "största" klassen? Hur gör dom klass indelning?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

1 417 Inlägg
25 november 2009
#6
prova ställ frågan på www.drft.se - svenska driftingforumet.
Där kanske du får mer svar.


KHRacing
25 november 2009
#7
Holme skrev:
prova ställ frågan på www.drft.se - svenska driftingforumet.
Där kanske du får mer svar.

Vad är det för fel på drifting.se / sideways.nu / skanedrift.se m.fl ?

& tror du inte jag kan svara han eller ? smile

KHRacing
25 november 2009
#8
Corre_Foppa skrev:
Okey inget måste..Men vad menas med "största" klassen? Hur gör dom klass indelning?

"klassindelningen" är alltså att man bygger en bil som får tävlas med i två olika klasser..
inkörsporten (kallad stock/modifyed) inga krav "alls" på bilarna.
krävs Vagnbok, får bara tävlas/tränas i max 80kmh

Pro-Int klassen, får köras i full fart, krävs fullbur, vagnbok m.m

1 417 Inlägg
25 november 2009
#9
KHRacing skrev:
Holme skrev:
prova ställ frågan på www.drft.se - svenska driftingforumet.
Där kanske du får mer svar.

Vad är det för fel på drifting.se / sideways.nu / skanedrift.se m.fl ?

& tror du inte jag kan svara han eller ? smile

Vad det är för fel på dem forumen vet jag inte, men jag vet att du kan svara honom wink


178 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#10
KHRacing skrev:
Corre_Foppa skrev:
Okey inget måste..Men vad menas med "största" klassen? Hur gör dom klass indelning?

"klassindelningen" är alltså att man bygger en bil som får tävlas med i två olika klasser..
inkörsporten (kallad stock/modifyed) inga krav "alls" på bilarna.
krävs Vagnbok, får bara tävlas/tränas i max 80kmh

Pro-Int klassen, får köras i full fart, krävs fullbur, vagnbok m.m

Okey..håller på att bygga om en Nissan s13 med 340 hk till en drifting bil. Tanken är ju att ha kul på banan och tävla naturligtvis. Den kommer även vara godkänd för gata.

Men ska jag bygga en bur för Pro-Int klassen eller bara nöja mig med den enklare bur..blir ju frågan då :S

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

3 120 Inlägg
26 november 2009
#12
Corre_Foppa skrev:
KHRacing skrev:
Corre_Foppa skrev:
Okey inget måste..Men vad menas med "största" klassen? Hur gör dom klass indelning?

"klassindelningen" är alltså att man bygger en bil som får tävlas med i två olika klasser..
inkörsporten (kallad stock/modifyed) inga krav "alls" på bilarna.
krävs Vagnbok, får bara tävlas/tränas i max 80kmh

Pro-Int klassen, får köras i full fart, krävs fullbur, vagnbok m.m

Okey..håller på att bygga om en Nissan s13 med 340 hk till en drifting bil. Tanken är ju att ha kul på banan och tävla naturligtvis. Den kommer även vara godkänd för gata.

Men ska jag bygga en bur för Pro-Int klassen eller bara nöja mig med den enklare bur..blir ju frågan då :S

Ska du ändå bygga bur vore det väl korkat att inte bygga för största klassen direkt, alternativet är ju att inte bygga bur alls och se om du trivs med sporten och sen bygga när du vill gå upp en klass. Att bygga en bur som inte är gjord enligt spec ser jag som slöseri med tid och pengar. smile


159 Inlägg
26 november 2009
#13
Bygg en godkänt bur på en gång är mitt tips, för att undvika eventuellt framtida merarbete....GUSS i gustavsberg, FINESS osv har säkerligen färdiga burar till din bil för under 5000kr eller där omkring.


72 Inlägg
29 november 2009
#14
Sladdbarnet skrev:
Bygg en godkänt bur på en gång är mitt tips, för att undvika eventuellt framtida merarbete....GUSS i gustavsberg, FINESS osv har säkerligen färdiga burar till din bil för under 5000kr eller där omkring.

sen 4000-8000 kr i montering också. Gött big_smile

406 Inlägg
29 november 2009
#15
Jag kan rekommendera burarna från finess. Bra passform och framförallt billiga.
Bygger själv min Nissan 200 för Pro klassen och är snart klar med det värsta.
Mina tips är... Om reglementet tillåter det.
Rensa hela bilen på rubbet, ändra hjulhusen fram till mer kantiga sådana (för mer svängradie).
Kapa taket när du ska svetsa i buren. Plocka bort all onödig el, abs.
Gör om golvet (innebär endel problem med avgas) för att få ner racesstolen i en vettig höjd.
Har du några frågor så skicka gärna ett pm.
Lycka till och drift ya later wink

My way or the highway? I take both sideways

1 291 Inlägg
30 november 2009
#16
tms har riktigt bra priser på burar smile
Jag köper mina burar därifrån
2500 + moms för en komplett RA/RY/RC bur i sömlösa rör.

http://tms.nu/



Sök