3854
Sök

Audi heljusrelä?

Bilmekaniker
235 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
En audi 80 sport cupe ngt som helljuset dött på,   spaken är bytt för 1år sedan, men ska kolla upp den igen, någon som vet var reläet till helljuet sitter? står på tyska, hört ngt om platts 12, hittar ingen plats 12 på den dock!

Kom på att jag posta i fel plats, hmm.
Senast redigerat av Peran (27 november 2009)

Motborgare
1 099 Inlägg
27 november 2009
Peran skrev:
En audi 80 sport cupe ngt som helljuset dött på,   spaken är bytt för 1år sedan, men ska kolla upp den igen, någon som vet var reläet till helljuet sitter? står på tyska, hört ngt om platts 12, hittar ingen plats 12 på den dock!

Kom på att jag posta i fel plats, hmm.

Sitter det nåt helljusrelä alls på dom där? Hela kalaset går väl igenom brytarn i spaken?

-- K

Bilmekaniker
235 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
mm, har kollat efter de i säkringsboxen, står på tyska men hittade inget relä där med helljuse namnet på, killen som ja ska fixa de till hade ringt en annan mekonomen verksta och dom sa till han att det var reläet till 100%     men ska riva ner skydden vid ratten imorn och "kolla" lite på spaken! smile Struntar i o leta efter ngt relä då, tackar!   sitter en säkrig till vart helljuse med, borde väll bara vara en om de sitter ngt relå där?  tackar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 december 2009
Som sagt så finns det nog inget relä till helljuset, utan allt går via spaken. (därför spakarna brinner titt som tätt).

Däremot finns det två relän för halvljuset. Hö resp Vä. Kolla dom.
Om jag inte missminner mig, kan vara så att säkringarna där endast är för p-ljusen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök