2350
Sök

Få fram avgasknall? hur?

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Hur går man till väga för att få fram avgasknall? Vore mysigt att ha något smattrande baktill smile Hehe.
Bilen är en Celica st162

Mvh Nikke,

Audis in Scandinavia Crew

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 november 2009
Jag pumpgasar lite och låter bilen motorbromsa, så ger det sig av sig självt... tongue

En del slår av och på tändningen vilket ger oförbränd bensin under ett ögonblick?

Det sistnämnda vet jag inte 100, har inte provat själv.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Ointresserad.
936 Inlägg
27 november 2009
motorbromsa från 4000 varv. Samtidigt somdu trycker ner gaspedalen någon liten millimeter. Du märker om det funkar.

För bästa resultat ska du köra med rakt rör och utan katt...

Teabag appreciation club.

113 Inlägg
27 november 2009
håller med "turbola" , men jag motorbromsar bara med min så kommer det hehe ingen mager blandning direkt!

En gång till nu
760 Inlägg
27 november 2009
Brukar väl funka bäst på förgasarbilar. polarn stängde av tändningen medans han rulla och pumpa gärnet på gasen och sen på med tändningen igen och o växel.

jävlit roligt i tunnlar haha tongue

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

626 Inlägg
27 november 2009
funkar prima på duett med förgasare tongue

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 november 2009
alexxe skrev:
jävlit roligt i tunnlar haha tongue

Jag hade en merca-cabbe framför mig med en medelålders man i kostym som körde... han fick nog nackspärr när han vred på huvudet när jag lade av en avgasknall i järnvägsviadukten, precis bakom honom.... lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

plattsättare!
804 Inlägg
27 november 2009
stäng av täningen och pumpa. har funkar på alla min bilar med förgasare

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

1 207 Inlägg
27 november 2009
Det där med att stänga av tändningen fungerar väl bara på förgasarbilar med mekanisk bränslepump väl? På saaben min hade jag dåliga stift så jag behövde bara gasa upp den tills turbon började ladda och sedan släppa gasen direkt.

St162, visst är det bara en helt vanlig 80-tals celica va? Annars om du har turbo och inte är så rädd om grejorna så finns ju responssystem som ett alternativ.

285 Inlägg
27 november 2009
raka 3 tums å sätt dig en ställ bar btr å ställ upp bränsle trycker rejält sen så

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Hehe, Tanken är ju bara att det ska smattra när man släpper gasen osv smile Tänkte montera Japsen idag ev. Ska se om det fungerar ;D

Audis in Scandinavia Crew

587 Inlägg
27 november 2009
och har man riktigt flyt och gör avgassmällar med en bil med förgasare så kan man smälla sönder ljuddämparen.

Ointresserad.
936 Inlägg
27 november 2009
einherjer skrev:
och har man riktigt flyt och gör avgassmällar med en bil med förgasare så kan man smälla sönder ljuddämparen.

Jag har lyckats. Till och med skjutit iväg en ljuddämpare p.g.a avgasknall.

Teabag appreciation club.

761 Inlägg
27 november 2009
Funkar bara på förgasare som sagt och K-jetronic insprut, alla andra sprut stänger av spridarna när man bryter tändningen, så det fungerar inte

Sök