3376
Sök

Så var det dags igen.

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Då är det dags igen. samma sak varje år.

Jag snackar om de som hör hemma på Solvalla eller förpackade av Scan nämligen hästar.

Jag tror det finns fler hästar än människor, iaf här där jag bor.

någon km längre bort på grusvägen har de rest ett stort fint stall så i år kommer det bli värre.

Visst kan man acceptera endel, förr var det ju snygga tjejer i min ålder som red runt på hästar vilket kunde vara trevligt men nu har det spåra ur...

Åkte ut med bilen igår och efter en sträcka på 3km möter man 6 hästar och vågar satsa på att äldsta ryttaren var 15år sen var de bara yngre.

Jag tycker det är sjukt att låta sådanna vara ute med hästar på vägen, fick stanna 50 meter innan för att en inte hade de minsta koll på hästen.

Vad som är ännu värre är att kompisar lånar varandras hästar hit och dit så en 10-åring på en fullvuxen häst som hon inte känner till eller omöjligt kan ha full kontroll över är inget ovanligt.
Vad tänker föräldrarna på?

Det värsta av allt är att det är alltid bilföraren som åker på ansvar om det skulle hända något, aldrig ryttarna hmm

Sen är det inte kul när de löser upp en fin grusväg till en travbana utan att ersätta något alls.

Inte trevligt med hästskit var 10onde meter heller.

Vad gör man när de inte bryr sig om tillsägelse om att det inte är ridväg för frågan är inte OM utan NÄR en olycka händer och då vill jag inte vara i närheten med bilen.

Nä. nu har man tröttnat totalt och det går bara åt ett håll. Det måste till nå jävelskap för att helt enkelt få dem att sluta rida här när det finns 100tals stigar i skogen.

Nån mer med likande bekymmer?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 079 Inlägg
17 maj 2006
Finns ju ridleder, tror ingen skogsägare vill ha en häststig på sina ägor, där jag bodde förut så var det mkt hästar och skogsvägarna var totalt sönderkörda av hästar. Men man får väl acceptera att de rider kortast möjliga väg på allmäna vägar, sen är det som sagt galet med småtjejer på fullvuxna hästar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
17 maj 2006
Det är väl mer förjävligt med folk som inte kan kontrollera sina bilar och hela tiden ska köra gasen i botten, döda folk och djur och komma undan med det?!

Mer förjävligt att behöva akta sig för idioter i trafiken som inte har vett i huvudet! Hästarna springer ju inte i 160 km/h rakt in och dödar folk!

Man skall komma ihåg att det från början var naturens djur som var här först och att det är vi, människan, som gör intrång på "deras" mark. Försök därför att ta hänsyn nästa gång ni funderar på att dra på!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

120 Inlägg
17 maj 2006
jonesono skrev:
Det är väl mer förjävligt med folk som inte kan kontrollera sina bilar och hela tiden ska köra gasen i botten, döda folk och djur och komma undan med det?!

Mer förjävligt att behöva akta sig för idioter i trafiken som inte har vett i huvudet! Hästarna springer ju inte i 160 km/h rakt in och dödar folk!

Man skall komma ihåg att det från början var naturens djur som var här först och att det är vi, människan, som gör intrång på "deras" mark. Försök därför att ta hänsyn nästa gång ni funderar på att dra på!

Hur f-n kom bilförares hastighet in i den här tråden då? Jo en hästälskare som inte kan köra bil...

33 Inlägg
17 maj 2006
Bara för att man tycker om hästar, kan man inte köra bil då?

Jag har ridit i typ över åtta år någonting...Det finns vissa rid vägar man är på, men sen finns det ibland där man måste gå på vägen, och då är det inte hur kul som helst att ha någon som gasar tutar och låter extra mycket i sin bil.

På grund av en sån bil förare var det nära att jag råkade ut för en olycka förut, inte var det för att jag inte hade konroll över hästen utan det var för att någon bara kände för att tuta på oss och larva sig.

Håll er i rätt hastigehet och visa hänsyn till oss som rider.

Man kan köra lite långsamt förbi oss, sen när ni kommit förbi så är det väl bara att köra på lite...

Å ja, jag har körkort! och ja, jag kan köra! även fast jag tycker om hästar...

120 Inlägg
17 maj 2006
Hahahahah, jag har full respekt för alla som kan kontrollera sina fordon (av alla slag, även havre-drivna) men jag blev bara så less när någon förvandlade även denna tråd till en kamp om fartdårarnas vara eller icke vara.

326 Inlägg
17 maj 2006
det är kånstigt att småflickor får rida på hästar på 500kg! eller får att dom tillåtsgöra det av sina föräldrar! mysko! iaf ute på vägar i skogen! ock på almän väg! vad skulle nån kunna göra om dom är mitt ute i skogen å hässten får nys på nån brunstig älg å springer!
visste ni att det där mer än dubbelt så många i ridsport å på hässtar som inom motorsport!
sen får en epa inte gå mer än i 30! vad är bässt i strafiken en 500kilos häst som är som att krocka med en älg eller en 16åring med traktorkort i en epa? igäntligen skansen att död är fan mindre om man krockar med en häst än en bil i lägre fart! + att en på hästen är ju garanterat död!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

Sök