Då är det dags igen. samma sak varje år.
Jag snackar om de som hör hemma på Solvalla eller förpackade av Scan nämligen hästar.
Jag tror det finns fler hästar än människor, iaf här där jag bor.
någon km längre bort på grusvägen har de rest ett stort fint stall så i år kommer det bli värre.
Visst kan man acceptera endel, förr var det ju snygga tjejer i min ålder som red runt på hästar vilket kunde vara trevligt men nu har det spåra ur...
Åkte ut med bilen igår och efter en sträcka på 3km möter man 6 hästar och vågar satsa på att äldsta ryttaren var 15år sen var de bara yngre.
Jag tycker det är sjukt att låta sådanna vara ute med hästar på vägen, fick stanna 50 meter innan för att en inte hade de minsta koll på hästen.
Vad som är ännu värre är att kompisar lånar varandras hästar hit och dit så en 10-åring på en fullvuxen häst som hon inte känner till eller omöjligt kan ha full kontroll över är inget ovanligt.
Vad tänker föräldrarna på?
Det värsta av allt är att det är alltid bilföraren som åker på ansvar om det skulle hända något, aldrig ryttarna
Sen är det inte kul när de löser upp en fin grusväg till en travbana utan att ersätta något alls.
Inte trevligt med hästskit var 10onde meter heller.
Vad gör man när de inte bryr sig om tillsägelse om att det inte är ridväg för frågan är inte OM utan NÄR en olycka händer och då vill jag inte vara i närheten med bilen.
Nä. nu har man tröttnat totalt och det går bara åt ett håll. Det måste till nå jävelskap för att helt enkelt få dem att sluta rida här när det finns 100tals stigar i skogen.
Nån mer med likande bekymmer?