4019
Sök

Låsmuttrar

ICA-nisse
143 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Hej! Jag saknar låshyllsan till mina fälgar. Någon som har något bra knep när det gäller att få bort muttrarna. Pratade med en däckfirma som påstod att enda sättet var att förstöra fälgarna.

Tacksam för svar

//Rickard

1 453 Inlägg
17 maj 2006
Det går även att borra sönder låsmuttrarna, borde inte vara något problem hos en däckverkstad!

120 Inlägg
17 maj 2006
En kompis lyckades med konststycket att vrida av en mutter. Då fixa dom det på verkstan. Borrade upp den, precis som sveddan sa.

91 Inlägg
17 maj 2006
Borra hål & köra med gängtapp? Funkar inte det?

677 Inlägg
17 maj 2006
Däckfirmor brukar ha hylsor som dom klämmer på på nått vis och sen vriderloss den. Beror väl på vad det är för typ.
Men att behöva borra ut den tror jag inte du ska behöva. Åk på en annan däckfirma och fråga.
Har varit med om att de plockat bort dem utan rätt nyckel.

77 Inlägg
ICA-nisse
143 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Inga framsteg ännu tyvärr sad

sixten
252 Inlägg
26 maj 2006
jag har tappat bort min jag med... men jag vet hur jag ska få bort min iaf... smile

46 Inlägg
27 maj 2006
Jag jobbar på däckverkstad..Vi svetsar fast en mutter ovanpå låset och sen är det bara att skruva av det. Man ska svetsa i hålet på muttern och ej runt om för då bränner man fälgen.Hoppas ni förstår vad jag menar smile

ICA-nisse
143 Inlägg
27 maj 2006
Trådstartare
Koffey skrev:
Jag jobbar på däckverkstad..Vi svetsar fast en mutter ovanpå låset och sen är det bara att skruva av det. Man ska svetsa i hålet på muttern och ej runt om för då bränner man fälgen.Hoppas ni förstår vad jag menar smile

Den va riktigt bra smile Tackar för tipset! Ska börja svetsa med en gång

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
27 maj 2006
när ni köper era låsmuttrar så finns det ett serienummer ta detserienummret samt kvitto och ring till låsmuttertillverkarna

Team Insane Racing

Sök