Nu har jag lagt en svart 2k solid på mitt övnings objekt med ett väldigt fint resultat enligt mig Skam den som ger sig, nog fan ska jag bli en duktig lackerare!
skärmen blev riktigt fin och jämn! Mycket ligger ju som sagt bakom grundarbetet
Tackar! Ajjemensan, särkilt när det gäller svart färg. Dock var jag inte speciellt nogran med grunden då mitt mål var att lära mig lägga en svart 2k solid utan apelsinskal eller liknande!
Nu är skärmen mellanslipad Sparade en bit vid den smala delen av skärmen för att ha något att jämföra med. Ska på 1 lager till med 2k solid, sen blir det klarlack!
Ytan osv ser ju skitfin ut förutom att man fortfarande ser märkena efter maskeringen? Eller de va meningen eftersom de e övningsobjekt? I vilket fall som asfint! Bra jobbat
Ytan osv ser ju skitfin ut förutom att man fortfarande ser märkena efter maskeringen? Eller de va meningen eftersom de e övningsobjekt? I vilket fall som asfint! Bra jobbat
Jodå, fortfarande har jag maskerat innan jag la slipgrund, just för att kunna få en liten kant så man får en större utmaning.. Detta kommer vara borta sen när hela skärmen slipas ned igen för att lägga ny grund och ny färg osv.