3675
Sök

Vilka djur har ni kört på?

DFFL
9 020 Inlägg
11 maj 2007
Jag har dödat en kanin och ett hundratal fåglar (Känns det som).
Inget större änsålänge.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

19 Inlägg
11 maj 2007
klippte en hare med brorsans s60 t5 ,första dagen på hans semester , 180 km/h rakt in i fronten, vilket resulterade i att volvo hade bilen i 3 veckor å reparationskostnader på 26600 tacka gud för försäkringar!!!
tongue

Egen företagare
201 Inlägg
11 maj 2007
Några renar har det blivit,en hund,några harar....,varit nära att köra på en älg också

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
11 maj 2007
Kört på en katt som bilen framför körde över och åkte vidare utan att stanna, kolla katten och så men den var död och kontakta ägaren. ( visste vem det var)

Och igår körde jag på en människa på cykel....
Eller han körde in i mig och jag han väja annars hade han hamnat under bilen.
(läs i bloggen så förstår ni)
Det var inte alls kul....
Fy..
Men gick under omständigheterna bra för honom, mindre för bilen..

// Eliza som i skrivande stund ska till lackfirman..

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

987 Inlägg
11 maj 2007
Väjat för en älg, kolla bilderna så får ni se vad som kan hända om man väjar för älg ute i skogen och sladd som inte gick nå vidare att kontrollera.. ^^

i like it load

2 594 Inlägg
11 maj 2007
pzymon skrev:
Räv (ford sierra)
div. fåglar (div. bilar)
ÄLG! (Citroën AX GT)
Hmm, "bara" jag som har slaktat en älg??!!

närå slaktade en stor jävla älg kl 23 på natten på en mindre afalterad väg mitt i en skog komm från ingenstans ska va glad att jag lever i dag komm rätt in i rutan å in i bilen 600kg älg i 100km i timmen inte kul. tur jag körde volvo kan jag säga annars hade jag nog inte suttit här i dag.

annars har jag kört på en massa små djur som 3katter alla överleft som tur va
en massa måsar och div småfåglar som fastnat i grillen,sen när jag va söder över körde jag även å en grävling va som att köra på en sten,

Biltokig
870 Inlägg
11 maj 2007
Jävligt deprimerande att läsa allas historier om djur de kört på - kör försiktigare för bövelen mad visst har man varit ett par meter från råddjur ett par gånger men så bor man ju i skogen också...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
11 maj 2007
En jävla massa insekter tongue

Allt för den där jävla hatten!

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
11 maj 2007
2 harar, 3 fåglar, grävling och 0.5m från ett rådjur.. allt detta med moped XD ahahahah

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

601 Inlägg
11 maj 2007
Har kört på 3-4 harar

Å har tyvärr tagit ett rådjur förra sommaren me min 940 med:O

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
11 maj 2007
Jag har själv bara lyckats köra på ett enda djur, och detta var faktiskt en uggla! jag har nästan aldrig sett en uggla på nära håll men den här gången fick jag det!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

17 Inlägg
11 maj 2007
Igelkott och en duva  Jag blev helt förkrossad tycker dom är så jävla söta igelkottar och duvor så jag var jävligt nere ett bra tag
Senast redigerat av Hani (11 maj 2007)

Försöker komma på något att skriva....

(none)
1 725 Inlägg
11 maj 2007
Räknas mormor wink

--Lev i går som det vore i morgon--

629 Inlägg
11 maj 2007
Har klippt en liten fågel i 130 en gång, i vindrutans överkant...

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
11 maj 2007
Har inte kört på nått, men va nära en räv en gång, kom på en mindre landsväg i typ 100, får se den ställer mig på bromsen o kastar mig åt sidan. Missa räven me typ nån decimeter.

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

1 171 Inlägg
11 maj 2007
Har bara kört på lite mygg och andra småinsekter. De är svåra att hinna se och vejja för...

778 Inlägg
11 maj 2007
zoopåse skrev:
Har bara kört på lite mygg och andra småinsekter. De är svåra att hinna se och vejja för...

hahahahha oj vad synd det är om myggor.....

Datsunfrälst
65 Inlägg
11 maj 2007
2 småfåglar 1 råtta.. kanske 2 råttor osäker om de tog på den ena.. även en räv men den sprang levande från platsen om man säger som så va..smile

Avstängd
84 Inlägg
11 maj 2007
snigel en gång men den dog inte så ja fick gå å hämta ett järnrör å slå den i huvudet med för jag blev så ledsen

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 maj 2007
harar har man ju nästan slutat räkna... tröga jävlar som ska följa bilens lyse, då får dom skylla sig själva... har varit nära smälla med 3-4 älgar vid olika tidpunkter, 1 rådjur klippte jag i höstas... men det vart bara huv + höger lyse och grill (och nummerplåten tappa färgen) tur man kör volvo... smile

Sök