2383
Sök

Köpråd: sportbil

Meister
6 763 Inlägg
8 december 2009
#21
viccoA skrev:
RawazMMA skrev:
Kan lägga ut max 90 tusen kr.
Max 2.0 liter motor.
sportbil, blickfångare och ett plus om den är bensinsnål.
Vad säger ni skulle passa mig?
jag har funderat på följande:
Audi a3
Honda civic type-R
VW golf GTI (måste spara lite till då)
Tyvärr faller ingen av bilarna du nämner under definitionen för sportbil... wink
Busbilar i golf-klassen är nog bättre ord.
Nix. De bilar som har nämnts som placerar sig under sportbil är 200sx s13 och s14, mr2, miata och eventuellt integran big_smile


King Of The Road
154 Inlägg
9 december 2009
#22
GolfIIIVr6 skrev:
Tycker civicen är finfin.. går bättre än både subban (wrx) , a3an o golfen.

Wrxen e ruggigt trött om du inte pillar på den smile
Hur kan du säga att civicen går bättre än subban?? när subban är bra mycke rappare i accet.....du ska ha bra tur om du hänger på en wrx med en orginal type r .....för det första måste du få fäste sen så händer ju ingenting under 6000 rpm under huven på civicen....och när det svänger eller om det mot förmodan skulle bli vinter då är det bye bye på riktigt.

Hur jag vet? jag har haft en impreza wrx edition riktigt nöjd med den gick som en klocka och bra gick den.
Innan jag köpte imprezan var jag och provkörde en civic type r...ruskigt kul bil, bra växellåda..men som sagt ingen bil som jag skulle vilja ha i vardagen ...stendöd under 6000 varv.....what??? why??? v-tec

Tänk på det om du köper en civic type r att den i princip är en racebil dom hade inte ens stereo orginal...så inga komfortpoäng men riktigt snygg och snabb...men den tar inte en impreza.

köper du en impreza anser jag att du får mer bil för pengarna...den drar kanske mer soppa men den har 4wd och 4dörrar......

http://www.gp.se/motor/tester/1.18775-s … mpreza-wrx test av impreza
http://www.expressen.se/1.89003 test av civic

Mvh / Henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 december 2009
#23
Att en CTR tar en Impreza tror jag inte på, men att kalla Hondan för stendöd under 6k varv är en rejäl överdrift tycker jag. Visst, det börjar hända en hel del först när man varvar men även på lägre varv fungerar den tycker jag.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

King Of The Road
154 Inlägg
9 december 2009
#24
okej stendöd var väl att ta i men den är typ som en " vanlig svensson bil" under 6000 varv.
mvh/henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 december 2009
#25
vikingpower skrev:
okej stendöd var väl att ta i men den är typ som en " vanlig svensson bil" under 6000 varv.
mvh/henke
Det kan jag hålla med om, den kräver varv för att bli riktigt kvick. Å andra sidan, det är just det som lockar med denna motorn. Vill man ligga och växla 4an i 40, 5an i 50 osv är det fel bil helt enkelt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

177 Inlägg
9 december 2009
#26
Varför max 2.0l motor?  Ta ett lån och köp min focus vetja smile smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

371 Inlägg
16 april 2010
#27
http://www.blocket.se/halland/Opel_Cali … 20&w=1 . där har du en grym bil och den piskar en type R tongue har själv provat smile 4x4 och ett jäkla klipp! big_smile



Sök