2942
Sök

Laga fatboy upphängning?

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Hej!

Nu är det såhär att jag hittade en mds power 10" med gul kon som hade blivit lite misshandlad men den fungerade när jag provade att koppla den. Där är ca 5cm som är borta på upphängningen "fatboy" och dammskyddet var sönder.

Basen låter bra på låg volym men när man höjer till högre volym så börja det komma "vibrations ljud"

Nu till min fråga.. Kan jag reparera upphängningen själv utan att behöva byta hela?

Provade att klistra på cyckelslang men det blev ingen större skillnad kanske lite bättre men har tagit bort slangen nu.

Tacksam för svar!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 december 2009
Nej omkona.. eller ännu bättre.. Köp en ny.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
13 december 2009
Finns väl inga omkonigskit till dom?

Booyakasha!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 december 2009
Softis skrev:

Nej det skulle jag inte tro men alla basar går ändå att kona om igen.. De flesta i alla fall.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
13 december 2009
Tokken skrev:
Softis skrev:

Nej det skulle jag inte tro men alla basar går ändå att kona om igen.. De flesta i alla fall.

Gör det? Hur får man tag på koner då? Jag hörde runt om det gick att fixa min gamla 12W7 som konan var sprucken på, men det gick inte att laga dom fick jag som svar för det fanns inga omkoningskit.
Senast redigerat av Softis (13 december 2009)

Booyakasha!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 december 2009
Softis skrev:
Tokken skrev:
Softis skrev:

Gör det? Hur får man tag på koner då? Jag hörde runt om det gick att fixa min gamla 12W7 som konan var sprucken på, men det gick inte att laga dom fick jag som svar för det fanns inga omkoningskit.

Vet att technovox fixar det mesta.. även om basen kanske inte blir helt original. smile
Men finns det verkligen ingen annan väg och man orkar kosta på en gammal bas en massa pengar
så är det inte omöjligt.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök