Andreas 940: Men en 16 år gammal nersliten E36 mot en tokfräsch S60 2.4T strikt original? Hade min 325 varit i "mint condition" o genomgången så fine, men den var köpt för 14000kr, med 29000 mil med ett antal ägare...
O återigen så jämförs original BMW mot trimmat...Håller inte med om att BMW ägare bara lägger pengar på "fälgar", skulle vilja påstå att seriösa BMW ägare ser i första hand till att bilen presterar så som den gjorde när den var ny, och lägger pengar på förbättringar i andra hand.
Gällande vikten så skiljer det ca 180kg, men dessa borde väl märkas mest vid start från stillastående, väl i rull borde det jämna ut sig något...
Edit: O det är en gammal sanning att BMW inte kan trimmas...Nyare modeller med turbo kommer säkert trimmas till "tokiga effekter" allt vad det lider. Personligen tycker jag att det är beklagligt att BMW verkar gå över till turbo mer och mer, sista riktiga M5:an ser ut att bli M5 E60 med en härlig V10 sugmotor...
Senast redigerat av dawwe (26 december 2009)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure