Evil_90 skrev:
jag hade inte haft tålamod att ens köpa mutterspräckare, vinkelslipen hade nog åkt fram direkt
![wink](img/smilies/wink.png)
Hoppas du kan göra iordning bilen riktigt fint
![smile](img/smilies/smile.png)
god jul!
Mitt största problem (och framförallt vad jag har haft med s90n) är att jag inte har så många verktyg. Så jag får köpa några itaget.
Har ingen vinkelslip så nu åker svetsen fram.
Beckstroem skrev:
Tänk på att om du ska byta till 940 front måste du även byta huven för att få linjerna rätt. 91-92 har en annan huv så linjerna stämmer med 940'ns grill, men eftersom du har -90 (?) så måste du byta huv.
Åfan! Så även huven skiljer. aha. Jag som trodde att -90 och -92 front i övrigt var likadan.. Tack för tipset!
Tack för åsikter. Ja jag har blivit såååå less på alla sänkta 740s med wunderbaums i framrutan, fet vinge och tonad framruta där det står VOLVO. Original rules, om ändå kanske lite småclean stilrent styling isåfall. Som lite svartare lister än vanligt osv...
Nummerplåtar har kommit hem och dioder som ska lysa på regplåten ska beställas. Inte så original kanske men det är sååå fint.
S90n är ju gudomligt fin på regplåtsbelysningen. Hoppas att det blir likadant!
Ang lampor och blinkers så SKA det bytas ut. Fram ser förjävligt ut. Sen om det blir med gult ljus eller inte får framtiden utvisa. Jag är stort fan av vitt ljus frammåt så vi får se.
kalle_kalle skrev:
haha din topp är som ny om man gämnför med hur det såg ut i min 245as topp xD fastbränd "oljesand" (vet inte vad det heter, men det är som att oljan blivit till sand) så jag skyndade mig att skrapa bort och trasa och grejjer för att få det rent.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
2 snabba oljebyten och sen var det full fart igen
ser bra ut
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
hoppas att den blir som att åka i en ny bil
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Hehe. Ja jag kanske är lite för känslig.
Jag ska spola rent motorn har jag tänkt och jag nöjer mig nog med det med.
Tega skrev:
När bilar börjar bli så gamla som 740 så är det riktigt läckert när man originalrenoverar dom.
Så gamla bilar ska inte stylas sönder utan bevaras. Finns inte många fina originalare kvar bland alla våldtagna gamla häckar så detta är riktigt kul. Tummen upp
Jag kan inget annat än att hålla med! Som Twin_Cam skrev så är det nästan så att original-upphottade 740s nästan är mer personliga!.
Aouch! Det där ser ju inte alls bra ut. Är det på en 850 eller? Har sett flera bilar som ser ut sådär.
Det här med att få det finare genom värmepistol eller något medel är ju egentligen båda två bara genvägar. Det ena varar mer än det andra. Ska man ha ett resultat så behövs det ändå lackeras om till slut.
Om någon har fler åsikter om "rekond av framspoiler och lister" så får ni gärna skriva det! Håller på o velar fram o tillbaka hur jag ska göra!
Det är okay att posta bilder på resultat i tråden!
Tack alla och GOD JUL!