3870
Sök

Volvo 740 GLT b230F Startar endast på startgas. Går perfekt annars.

105 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Hejsan.

Har en Volvo 740 GLT b230F motor Insprut.   Den vill inte gå igång fast sprayar man en droppe startgas i luftburken startar den direkt och motorn går klockrent..  Även när den är varm och man har precis kört så vägrar den att starta.

Jag har testat med andra stifft. Gjort rent fördelaren och alla tändkablar ser fräsha ut..Även nytt luftfilter.    Har testat felkoder och den visar 1-1-1 alltså inga fel. 

Så ni som är experter vad tror ni det kan vara som spökar?

mvh Andreas

Bilmekaniker
235 Inlägg
21 december 2009
Låter pumpen när du står till tändningen? sitter typ under bilen på mitten. hör du inte den kan det va ett/en bensinpumps relä, sitter bakom säkringarna -stora vita-.   koppla på ström till pumpen före så kan du ju försäkra dig att den fungerar iallafall.   jaha, den fungerar efter droppen?         
blir den sur eller? e stiflen blöta efter du kirrat som en då*e?        ngt igensatt bensinfilter? smile  kolla över jordställena.
Senast redigerat av Peran (21 december 2009)

105 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Peran skrev:
Låter pumpen när du står till tändningen? sitter typ under bilen på mitten. hör du inte den kan det va ett/en bensinpumps relä, sitter bakom säkringarna -stora vita-.   koppla på ström till pumpen före så kan du ju försäkra dig att den fungerar iallafall.   jaha, den fungerar efter droppen?         
blir den sur eller? e stiflen blöta efter du kirrat som en då*e?        ngt igensatt bensinfilter? smile  kolla över jordställena.

Nu har jag testat nästan allt jag kommer på men inget som har hjälpt, Har köpt ny lamda testat med annan lmm och skruvat bort insprutet ..    Dock har jag märkt att förpumpen inte fungerat så har köpt en ny och monterat ditt, men vet inte riktigt hur det ska kopplas.

Tänk inte på lipplarna för dem sitter fel.    Men är det det här rätt om man tänker på texten hur det ska kopplas?  Och varför är det så högt tryck returen? När man vrider om startmotorn så sprutar det som tusan. 
http://data.fuskbugg.se/skalman01/P1080271.JPG

Någon som har ett sprängskiss hur bränslesystemet ser ut ?

Okejbratja
255 Inlägg
24 december 2009
urusel på att förklara i denna trötthetens stund, såg att du bodde i haninge? sväng förbi i vh någon dag efter jul så ska vi se om det går att lösa....

105 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
SoNic- skrev:
urusel på att förklara i denna trötthetens stund, såg att du bodde i haninge? sväng förbi i vh någon dag efter jul så ska vi se om det går att lösa....

: ) Gör jag jätte gärna , Du kan få nån hundring om du lyckas lösa detta fenomen att den inte vill starta sad

natti natti!

Sök