Ja då ska jag chippa min bil. Bilen det handlar om är en Golf V GTI med 2,75" Milltek från turbon med racekat. Nu till problemet. Vtech eller Stertman motorsport?
Med fullt avgassystem så ska det ge mig 295hk och 400+nm hos Vtech. (Steg3) Och 265-270hk ?nm hos Stertman motorsport.
Hur kan det va sån skillnad med samma hårdvara? Skiljer ju ändå 25hk?:S Är Vtechs 25hk snabbare om man ställer två likadana bilar jämter varann?
Hos Vtech får man en RTS så man kan lägga in programmet själv och hos Stertman så går dom in med GIAC som nyckel o mappar bilen tydligen.
Vilket tycker ni verkar bäst? Har ni hört nåt bra/dåligt om nåt av företagen?
aa har ju läst lite om det där oxå..därför man är lite osäker.. dom har ju bäst priser annars av dessa två företag. Men dom har ju bänkpapper på deras bilar. Kan dom mixra nåt med bänken? Eller är dom bara mkt bättre än Stertman?
Du blir nog nöjd oavsett vad du väljer jag har kört vtech och tycker det funkade ruskigt bra men jag vet om folk som kör med stertmans med och dom är oxo nöjda så det spelar nog inte så stor roll...
Har ingen personlig erfaranhet av varken V-tech eller Stertman men har inte hört något direkt negativt av någon av dessa. Fördelen med Vtech är ju deras RTS dosa som gör det enkelt att koppla in och ur. Sen känns ju Stertman lite mer personligt på något sätt. Och angående effekten så tror jag inte du känner någon större skillnad, samtidigt som Stertman kanske väljer att ta ur lite mindre men tryggare effekt?
Nöjd lär jag nog bli eftersom jag får mer effekt än innan Men sen är det ju en prisfråga oxå. Vtech är billigare och där får man ganska mkt mer effekt. Enligt stertman håller bränslepumpen för max 250hk ungefär. Medans Vtech byter den först vid steg 4 (300+hk) ?
Har ingen personlig erfaranhet av varken V-tech eller Stertman men har inte hört något direkt negativt av någon av dessa. Fördelen med Vtech är ju deras RTS dosa som gör det enkelt att koppla in och ur. Sen känns ju Stertman lite mer personligt på något sätt. Och angående effekten så tror jag inte du känner någon större skillnad, samtidigt som Stertman kanske väljer att ta ur lite mindre men tryggare effekt?
Enbart lite tankar från min sida
Aaa RTS dosan verkar ju ruggigt smidig! Men hos dom andra får man ju en personlig mappning som du säger. Känns ju som Stertmans är lite mer hållbart i längden medan Vtech ligger på gränsen av vad grejerna klarar?
finns bara ETT givet val där , Stertman ALLA dagar i veckan. Otroligt duktig. Speciellt på VAG bilar. Kollar på Rian's bil tex...
Hur kommer det sig då? Har ju läst mkt bra om Vtech oxå på Rsklubben osv.. Men även lite folk på olika forum som är lite tveksamma till Vtech. Hur kommer det sig? Ingen som har några exempel?
MyGel här på garaget har VTECH i sin Leon Cupra (samma motor som din) och han är helnöjd iaf. Personligen hade jag tagit BSR på en så ny bil för de lämnar garanti.. Men det är jag det..
MyGel här på garaget har VTECH i sin Leon Cupra (samma motor som din) och han är helnöjd iaf. Personligen hade jag tagit BSR på en så ny bil för de lämnar garanti.. Men det är jag det..
okej. BSR har jag oxå kollat på men skulle vilja ha mer än deras steg 1 som dom har.
MyGel här på garaget har VTECH i sin Leon Cupra (samma motor som din) och han är helnöjd iaf. Personligen hade jag tagit BSR på en så ny bil för de lämnar garanti.. Men det är jag det..
Jag tror det sitter en BYD motor i Seat Leon Cupra:an, dvs likadan som i Golf GTI Edition 30/Audi S3:an. En förstärkt 2.0 TFSI med annan turbo mm. Eller har jag fel ?
Så jag tror inte du kan få ut lika mycket med den vanliga Golf GTI:n utan att byta ut en del andra grejer också...
Men kolla med Fady han har ju fått ut rätt bra med effekt ur sin med "vanliga" motorn och GIAC (Stertman) men tror han fått byta turbo och IC mm i alla fall...
Sedan tror jag även att Fady körde Vtech innan men bytte till Stertman...
Jag har kört VTech Skoda Octavia RS II med deras Extreme + som skall lämna 295 hk. Jag har även kört en Audi A3 2.0TFSI som skall ge 275 hk och visst är det skillnad mot orginal men det känns långt ifrån dessa hk siffror. Efter att ha hört med en säljare från Vtech så säger han att dom pikar på den effekten men ligger annars runt 240-250hk då bensinpumpen mm sätter stopp.
Jag har lämnat min bil till Stertman och den går betydligt bättre än VTech bilarna. Ifs så har jag gjort mer än de men ändå. Jag har lämnat BMW M5 E39 bakom mig och då har jag ändå bara ca 330hk. Skillnaden är STABIL effekt.
Eftersom att du sitter i samma funderingar som jag satt i så säger jag bara STERTMAN MOTORSPORT!! Finns faktiskt inget annat alternativ om du vill ha bra skjuts i bitarna
Jag har kört VTech Skoda Octavia RS II med deras Extreme + som skall lämna 295 hk. Jag har även kört en Audi A3 2.0TFSI som skall ge 275 hk och visst är det skillnad mot orginal men det känns långt ifrån dessa hk siffror. Efter att ha hört med en säljare från Vtech så säger han att dom pikar på den effekten men ligger annars runt 240-250hk då bensinpumpen mm sätter stopp.
Jag har lämnat min bil till Stertman och den går betydligt bättre än VTech bilarna. Ifs så har jag gjort mer än de men ändå. Jag har lämnat BMW M5 E39 bakom mig och då har jag ändå bara ca 330hk. Skillnaden är STABIL effekt.
Eftersom att du sitter i samma funderingar som jag satt i så säger jag bara STERTMAN MOTORSPORT!! Finns faktiskt inget annat alternativ om du vill ha bra skjuts i bitarna
"en säljare från v-tech" Vore intressant att veta vem det är som säger att 250 hk är gränsen.. Gränsen går inte vid 250 hk !
"Audi A3 2.0TFSI som skall ge 275 hk" Vad jag vet finns det ingen effekt angiven då denna bil är orginal samt kör med ett testprogram. Tänk på att din bil är Fwd och A3 är en 4 x 4. Bilen ska testas i bänk och med RL och det vet du antar jag.
"Ifs så har jag gjort mer än de men ändå"
Du har ju ett AWK k04 kit med intercooler, spridare, insug avgas. Klart den går bättre än bara chippade bilar, konstigt vore det väl annars. Kom gärna och testa mot min bil som har motsvarande. Tittar man på Racelogic går min bil med liknande tider som Ed 30 golfarna som Stermtan lagt in chip i.
Du glömde visst nämna att du är återförsäljare för Giac / Stertman.
Här är en Dyno på en helt org bil med bara program. 3 St tester i rad för att kontrollera hur stabil effekten är: