Tjenare. Köpte en 760 turbo för ett tag sen, en -84a som det bara skulle sättas i en luftmassemätare och byta styrbox på, så skulle den gå igång sa förra ägaren. Okej, så jag bytte det och vred på nyckeln och den gick inte igång. Efter lite mer forskning så upptäckte jag att den inte har gnista och den verkar inte få någon bensin. Ström finns i bilen fram till tändspolen vad jag vet, sedan har jag inte haft tid att kolla mer. Tänkte kolla med er på garaget om ni vet något vanligt fel på dessa bilar? Vill ju ha igång denna räser! Tacksam för alla svar som kan vara till hjälp.. Minsta lilla. / Ståhl
Svänghjulsgivaren borde de va:P Har du kollat bränslerelät?
Okej. Ska kolla den, vet inte riktigt vart den sitter? Har kollat alla reläer, men vet dock inte vilket som är till bränslepump o det. Säg gärna vart svänghjulsgivaren sitter och om du vet vilket relä som är till bränslet
Bytte bränslepumpsreläet igår, så nu får jag fram bensin till spridarna. Men får fortfarande ingen gnista, köpte ny tändspole här om dagen också, fortfarande ingen gnista. Men har beställt 2st givare till svänghjul/vevaxel, gick på 994 kr , men det får man leva med. Får hoppas att den hoppar igång nu, får hem delarna imorn så man får hålla tummarna
Är det brytarlöst tändsystem ? Testa isåfall att byta tändmodulen.
Japp, det är brytarlöst. Jo det kan ju vara den som gör så bilen inte tänder också. Men ska prova byta givarna idag, så får vi se. Du har inte en aning om vart tändmodulen sitter på 760 turbo?
Skulle byta givarna idag, fick bort den första med lite slit.. Men den andra gick av Så nu måste man riva ner lådan och ta ur givaren underifrån på nåt vis. Jaja, blir säkert bra.
Men jag hittar ingen tädmodul på bilen? Någon som vet vart den kan sitta?