Erfarenheter: its fun chip?

jojjehuss
21 maj 2006 · 32 Inlägg

Tänkte kolla om nån har dåliga eller bra erfarenheter av its fun chip?

Burken Utanlem
21 maj 2006 · 895 Inlägg

dom e tokbilliga o trevliga?......

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Madhouse
22 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Inga personliga erfarenheter men det ringer en varningsklocka efter vad jag läst om dom på turboperformanceclub och Nordic X40.
Iaf det är JWR som är deras chipleverantör www.jwr.se

Här är en länk till nordicX40 http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx … amp;page=1

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
jojjehuss
22 maj 2006 · 32 Inlägg

låter inget vidare än så länge sad  blir lite "off" när jag läst inlägget fr x40 klubben

Davv3
22 maj 2006 · 1 019 Inlägg

Näe, låter väldigt konstigt med laddtrycket också? :S

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Wee
22 maj 2006 · 501 Inlägg

En kompis skaffar ett sånt imorgon till en peugeot 306 s16... :p

OBS: Ironi
Madhouse
22 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Spännande, du får berätta hur han upplevde bemötandet av personalen, hur chippet funkar/skillnaden osv.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Wee
22 maj 2006 · 501 Inlägg

ruhler skrev:
Spännande, du får berätta hur han upplevde bemötandet av personalen, hur chippet funkar/skillnaden osv.

Hehe, jag ska åka med så.! smile

OBS: Ironi
jojjehuss
22 maj 2006 · 32 Inlägg

Wee skrev:

ruhler skrev:
Spännande, du får berätta hur han upplevde bemötandet av personalen, hur chippet funkar/skillnaden osv.

Hehe, jag ska åka med så.! smile

ska bli intressant o höra hur det blir!

per_gsi
22 maj 2006 · 67 Inlägg

jag har chippat min bil hos dem.. känner stor skillnad även fast jag inte har turbo.. måste då säga att dem var riktigt trevliga mot mig iaf=)

Dotte funderare...
24 maj 2006 · 83 Inlägg

Har pratat med en kille som fick sin 900aero chippad hos dom. laddrycket efter chippningen låg på 0,6bar. dvs mindre än original.. O sen läsa om killen i V40:in. Jag skulle inte lämna in min bil där inte ens om jag fick betalt tyvärr. Det som Jompa skrev angående det stora utbudet o insikt i alla styrsystem håller jag helt med om.... Nja det är värt de extra pengarna o handla hos någon annan..

BMW 535d (2008)
Wee
24 maj 2006 · 501 Inlägg

Min kompis som chippade sin peugeot 306 s16 märkte typ ingen skillnad, och jag märkte inte hller någon skillnad.. Sen så var han inte så värst trevlig heller.. :S

OBS: Ironi
Madhouse
24 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Låter som din kompis borde kräva pengarna tillbaka och glömma att han satte sin fot där och gå till nåt seriöst företag, för det här låter ju inte alls bra. Det är inte allt för glad läsning om its fun, som brända boxar och vägrar kompensera, otrevligt bemötande, trasig sockel i nån box han lödde i. Och ofta ingen effektskillnad för nåt måste ju ändå märkas om man byter chip, på min 850 turbo var det som en känga i ryggen i jämförelse med original med chippet, kör just nu med ett KL-racing chip.

Senast redigerat av ruhler (24 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
volvo-tagger
25 maj 2006 · 7 Inlägg

It´s fun litar jag inte på längre..

Lämnade in styrboxen till min bil på mässan i Jönköping..

När jag fick tillbaka boxen blinkade fel på motorelektroniklampan och och en till och bilen startade inte.

Jurgen Weise sa åt mig att skaffa en annan box från skroten och skicka den samt originalboxen till dem, vilket jag gjorde.

Fick tillbaka båda boxarna efter bra länge och tjat.. Bilen startade inte även denna gång.

Nu har de lovat skicka en till box till mig för cirka 2 veckor sedan, har fortfarande inte sett till nån box, bilen står still (numera hos volvo) sedan bilmässan och it´s fun "Qvarnis" svarar på mail men det är väl det enda.. Är detta vad man kan vänta sig av it´s fun?? Ett roligt skämt??

// volvo-tagger

Mazda 3 MPS (2010)
Madhouse
25 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Har läst om flera andra som fått brända boxar och massa chip som testas och skickas fram och tillbaka, sen att många får tillbaka bilen flera tusen fattigare och en bil som går lika som innan de lämnade in den. Jag tycker det här företaget borde svartlistas, bara namnet får en ju att bli skeptisk men de lever upp till förväntningarna med råge. Tråkigt för de som blir drabbade, borde ta det med Konsumentombudsmannen eller nåt.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
25 maj 2006 · 1 852 Inlägg

att folk inte har mer vett än att kräva pengarna tillbaka + resekostnader + en ursäkt + orginalbox i originalutförande. måste verkligen säga att dom har lyckats med att blåsa er! vi svenskar är för mesiga helt enkelt, en produkt SKA hålla i ett år enligt svensk lagstiftning (ett års garanti) och pågrund av att vi bor i sverige måste säljaren bevisa att onormalt slitage pågått för att slippa återgärda felet. ni är verkligen korkade och lata ni som inte tar tag i detta och får era pengar tillbaka.

bara så ni vet så har säljaren tre alternativ: pengarna tillbaka, eller reparation, eller ny produkt. reparation och ny produkt får endast förekomma tre gånger i rad sen har ni rätten till pengarna tillbaks! dessutom ska ni inte betala frakt vid reklamation.

min uppmaning till er är då att kräva pengarna tillbaka!

man lever bara en gång så lev väl!
volvo-tagger
26 maj 2006 · 7 Inlägg

Jag fick i alla fall en annan styrbox av it´s fun idag.. men den funkar väl inte bara att sätta in? Och är det någon som vet hur man kan kolla om den funkar?

-volvo-tagger-

Mazda 3 MPS (2010)
krYp^ Volvo-driver
31 maj 2006 · 91 Inlägg

Jag har "mappat" min v40 t4 -01 hos itsfun. Hade jag läst detta innan hade jag nog tagit BSR eller nåt liknande bolag. Men jag kan faktiskt erkänna att det är bra mycket mer tryck nu än innan. Vridet märks också då jag tom får släpp på 3an vid max acc. Men jag och erfarenheter med bilar e inte så stor så... Aja, kanske inte alla som blir "blåsta", jag hade väl tur. Menar dom mappar ju en del bilar i nuläget, och sen vet jag inte hur många som har haft problem men. Jag är nöjd iaf.

Men visst borde man kunna kolla Hk och vrid nånstans.?! Orginal vet man ju, kul att se om dom håller måttet.

Volvo till folket!
Merclone Leg. Spådam
31 maj 2006 · 816 Inlägg

Chips är till för att ätas! tongue

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
zwich Saab raggare : )
31 maj 2006 · 887 Inlägg

trevliga men dom fick inte upp laddet i min :S .. lyckades fixa de på annat sätt.. ska ringa o klaga lite

Turbo.. Because Im worth it :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang