dannnej skrev:
kolvas skrev:
KammaDej skrev:
haha ja jag måste hålla med kolvas här.
sedan måste jag även tillägga att det inte är så enkelt med chassin att bara för man testat vid ett tillfälle och upplevt att en mjuk bil varit följsam just då att det automatiskt alltid måste va på det sättet.
det är så många parametrar som spelar in varför en bil uppför sej på ett visst sätt, så om man ska skaffa sej någolunda förmåga att bedömma vad som skulle kunna tänkas vara bra att göra med en specifik bil under ett specifik förhållande så måste man ha väldigt många timmars testande/justerande och dessutom helt förstått teorin bakom betéendeförändringarna efter varje justering. annars resulterar det ofta i att man är ganska off.
mvh!
jo, men här handlar det om en 7/940 som är så vitt jag kan förstå rätt standard och den som påstår att en sådan blir sämre (oavsett underlag) av en moderat sänkning med efterföljande obligatoriska hjulinställning kan inte ha alla indianer i tältet
Bättre eller sämre är alltid svårt att säga, inget är svart eller vitt.
Men hur som helst, mjukare chassi är
lättare att kontrollera.
Och om jag måste ta ett exempel:
Jämför en banracingbil med en WRC bil med setup för snö
nu handlade detta om en 7/940 och inte en WRC-bil och att mjuka upp en standard 7/940 ytterligare ger
inte bättre väghållning på snö/is, dom är FÖR mjuka standard
Edit: visst, ska man sladda runt på Maxis parkering så gör det nog inget med mjukare men ifall man ska åka med lite fart så behöver dom styvas upp lite
Senast redigerat av kolvas (8 januari 2010)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må