3134
Sök

Att bli bestulen, hur skyddar ni era prylar?!

158 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Billjud är en populär bransch!tongue inte bara för oss som är intresserade neutral tjuvarna har även sin nisch.. hmm
Är iaf less som fan för att behöva läsa och höra om folk som blivit av med sina prylar.

Nu undrar jag hur man ska skydda sina prylar? Har ni några förslag (alla är intressanta tongue)?

Man vill ju helst inte ha hänglås på baslådan, hehe, så diskreta förslag uppskattas nog av alla tongue

join the dark side! ... and get a free cookie.

3 466 Inlägg
3 januari 2010
Tona rutorna är det lättaste och inte skryta med onödiga dekaler så länge man inte är sponsrad..
(Kan man inte se vad som finns i bilen är man inte heller så benägen att sno det)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

16 197 Inlägg
3 januari 2010
man har bilen i ett låst enbilsgarage med larm..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 466 Inlägg
3 januari 2010
evilaudio skrev:

Det är säker effektivt men alla har ju inte tillgång till det..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

158 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Jo tona är ju ett alt. Men man får ju inte tona hur som helst.. egentligen ;>
Å helst vill ja pers. slippa å tona, men kanske, får se smile
Senast redigerat av pippin (3 januari 2010)

16 197 Inlägg
3 januari 2010
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:

Det är säker effektivt men alla har ju inte tillgång till det..

då e väl larm de enda som e dugligt.. att ta sig i i en bil å  sno prylar tar MAX 5 min.. å ett larm håller bara amatörerna borta.

ljudfantast
1 372 Inlägg
3 januari 2010
ett cargardlarm som inte kan larmas av utan fjärren med sensorer överallt på allt "öppningsbart", funkat jävla bra hittils, sen låter det öronbedövande högt också.

edit: Klart man kan klippa o ha sig när man kommer in i bilen men hoppas att man blir bortskrämd innan smile
Senast redigerat av michieff (3 januari 2010)

16 197 Inlägg
3 januari 2010
michieff skrev:
ett cargardlarm som inte kan larmas av utan fjärren med sensorer överallt på allt "öppningsbart", funkat jävla bra hittils, sen låter det öronbedövande högt också.

edit: Klart man kan klippa o ha sig när man kommer in i bilen men hoppas att man blir bortskrämd innan smile

vet mycke väl hur dessa larm funkar då ja monterar dessa typ dagligen..tongue

å som sagt vet tjuven va han håller på me så e larm inget som helst problem..

ljudfantast
1 372 Inlägg
3 januari 2010
evilaudio skrev:
michieff skrev:

vet mycke väl hur dessa larm funkar då ja monterar dessa typ dagligen..tongue

å som sagt vet tjuven va han håller på me så e larm inget som helst problem..

får hoppas att tjuven inte vet vad han håller på med smile Sen offrar jag lite luftflöde också iochmed hattisen, sen är det ju en så risig gammal bil så vad kan egentligen finnas att sno wink?

16 197 Inlägg
3 januari 2010
laggey skrev:
bra reklam där haha big_smile

säger ju bara som de är..  tongue

vill tjuven verkligen ha de han e ute efter så skiter han i larm/lås å bom.

har en bekant som blev av me sina fälgar på sin bil fast bilen va inlåst i hans garage i villan där han bor.

som sagt, vill tjuven verkligen ha nåt så bryr han sig inte.

428 Inlägg
3 januari 2010
Jag har mitt "rör du så dör du larm" innanför dörren. ett 1m långt basbollsträ big_smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 januari 2010
spelar ingen roll vad man gör. Vill en tjuv ha just din bil så tar han den. tyvärr funkar det så.
Så det bästa är ju som nämt innan, tona, låst garage, inga skryt dekaler m.m

C H E V R O L E T <3

123 Inlägg
3 januari 2010
Go_sideways skrev:
Jag har mitt "rör du så dör du larm" innanför dörren. ett 1m långt basbollsträ big_smile

jobbigt att sitta i bilen och vänta på att nån ska komma dit tongue

158 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Okej, bra tipps! Men är ju rätt vanliga åtgärder smile Förresten vad kostar ett larm till bilen? De flesta som håller på med billjud (har jag fått för mig) har ju gamla bilar, mycket för att det låter skit original..
Iaf. skulle uppskatta lite mer "kluriga" lösningar kanske. big_smile

Kör själv med basbollträ tongue Men så jäävla jobbigt i längden hehe big_smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 januari 2010
M_icke_ skrev:
Tona rutorna är det lättaste och inte skryta med onödiga dekaler så länge man inte är sponsrad..
(Kan man inte se vad som finns i bilen är man inte heller så benägen att sno det)

och sen behöver man inte så och t.ex spela gärnet ute på raggen eller parkeringar och liknande då det också blir skryt på sitt sätt..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

16 197 Inlägg
3 januari 2010
pippin skrev:
Okej, bra tipps! Men är ju rätt vanliga åtgärder smile Förresten vad kostar ett larm till bilen? De flesta som håller på med billjud (har jag fått för mig) har ju gamla bilar, mycket för att det låter skit original..
Iaf. skulle uppskatta lite mer "kluriga" lösningar kanske. big_smile

Kör själv med basbollträ tongue Men så jäävla jobbigt i längden hehe big_smile

samt att de e olagligt att åka runt me baseballträ i bilen..

ett carguardlarm kostar från 4tusen monterat å klart på BRL.

158 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
M_icke_ skrev:

och sen behöver man inte så och t.ex spela gärnet ute på raggen eller parkeringar och liknande då det också blir skryt på sitt sätt..

Mm håller med skryt asså ansiktet utåt är ju hur folk märker att man har annat än original..
Träffade en gubbe i bastun på gymmet. gubben var typ 70bast å hade tappat körkortet för rattfylla.. hehe. Då han var ung stoppade han rakblad mellan muttrarna på extraljusen.. Inte direkt en lysande ide men en ide iaf big_smile. ( i mörker måste de vara ett hel'''te) Dock fick gubben extraljusen sparkat sönder efter ett tag...
undra varför? smile skön gubbe ;>

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
3 januari 2010
pippin skrev:
Nu undrar jag hur man ska skydda sina prylar? Har ni några förslag (alla är intressanta tongue)?

Jätte smart om alla skriver om hur de skyddar sina saker...

Tror på att om man håller tyst om hur man stöld skyddar blir bäst smile

Inte som nått amerikanskt forum där dom la ut bilder på hur dom installerade sitt larm lol

Sök