4284
Sök

Ramsne eller inte?

72 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hejsan

Jag har olika mellanrum på höger och vänter sida på bakedelen och framdelen på min bil. Ibak ser man det om man tittar på bageluckan när den är stängd och ifram ser man det om man sätter sig på huk och tittar mellan lyktorna och huven då är det olika mellarum.

Men jag vet inte om det beror på att den är ramsne eller om det kan bero på att jag ställt in fjädringen olika så helabilen lutar.

Jag ringde till mekonomen för att fråga om dom kan titta på sånt och avgöra vad som är fel och ev fixa det, men dom hade ingenmöjligthet att göra sånt.

Så jag undrar är det någon som vet en bilfirma i sockholm helst i norrort som kan "väga" in bilen och se ifall den är ramsne eller inte och isåfall se vad man kan göra åt de?

och sen undrar jag, vad är det som tar mestskada om bilen nu är ramsne?

Tack på förhand!

908 Inlägg
3 januari 2010
även om bilen lutar borde det ju inte bli olika mellanrum ? :s

Det kan vara så att du har en sne huv, eller att den är ramsne.. kolla på innerskärmarna om det finns några bucklor från nån krock eller nått, isåfall har du svaret där. eller om du har möjlighet att kolla balkarna under bilen. Mvh

4 001 Inlägg
3 januari 2010
gör en fyrhjulsinställning, då ser dom ifall bilen är ramsne eller om det handlar om justering på bakagelucka/huv/dörrar osv.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

72 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Har inte kollat så där jättenoga efter bucklor eller likande, men utav det jag sett så tror jag inte det finns några tecken på krock, men jag ska kolla noga efterdet tack. Balkarna blir svårare att kolla, men kan ju åka till en gör det självhall isåfall

Men skulle vara skönt att få den kollad av ett proffs

72 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hur gör jag en fyrhjulsinställning? är inte så där jätte duktig på bilar tyvär. men förklarar du bara vad det är så kan jag fixa de:D

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 januari 2010
Vissa verkstäder, och däcksfirmor har det!

72 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Aha ok, får söka runt lite på google och se ifall det finns i närheten där jag bor. Bor i kista norr om stockholm ifall någon skulle känna till någon bra firma i närheten=)

Mina sommardäck var förövrigt väldigt sneslitna, kanske också ett tecken på ramsne bil?

4 001 Inlägg
3 januari 2010
jri87 skrev:
Aha ok, får söka runt lite på google och se ifall det finns i närheten där jag bor. Bor i kista norr om stockholm ifall någon skulle känna till någon bra firma i närheten=)

Mina sommardäck var förövrigt väldigt sneslitna, kanske också ett tecken på ramsne bil?

jepp, det kan vara ett tecken.

lossa tätningslister vid bagagelucka & baklysen och i dörrarna för att leta efter lackskarvar och eventuella riktade bucklor

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

511 Inlägg
3 januari 2010
jri87 skrev:

Bara för att dom är snedslitna så behöver de inte alls betyda att bilen är ramsne, bara så du vet.

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

Sök