3739
Sök

Är i behov av billig pendlar bil då jag börjar plugga på måndag - vilken av dessa ska jag kika på?

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
12 januari 2010
bara sådär så hade ja nog tagit 306 utav dom du radat upp.
den e lite nyare. milen e ju inga problem så länge alla stämplar finns i serviceboken.
+ att du får mer utrustning å de va inget fel på bilen.
bromsbeläggen byter man ju i en handvänding.

ja hade nog satsat på 306'an

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 januari 2010
306:an eller den första vita Golfen.

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 januari 2010
Köp VW, förslagsvis med 1.8 eller 2.0 motorn, slitstarka bilar. Sitter i bla Golf, Passat, Vento, Cordoba osv. Köp en så rostri bil som möjligt, enklare fel som "morrande" bakhjulslager, drivknutar är busenkla att åtgärda. Om din budget är ca 10", kolla de på bilar kring 13-15", går alltid hitta någon som satt "fel" pris från början o blir överlycklig när en normal person hör av sig som inte börjar med "Sista pris, kompish?", råkade utför det när jag kollade på bil åt bror min i somras, var en Audi A6 Avant 2.8 -99 som va annonserad för ca 40", vi ringde åkte o kollade, väl på plats så tyckte han att "två så trevliga pågar kan få den för 27", e så jäkla trött på alla sista pris kompisar så ni anar inte"smile. Dock köpte vi inte bilen då bror min inte gillade fyrhjulsdriften, men 27" för en A6 Avant 2.8 -99 med 19000 mil får anses vara ett vettigt pris

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
weian skrev:
bara sådär så hade ja nog tagit 306 utav dom du radat upp.
den e lite nyare. milen e ju inga problem så länge alla stämplar finns i serviceboken.
+ att du får mer utrustning å de va inget fel på bilen.
bromsbeläggen byter man ju i en handvänding.

ja hade nog satsat på 306'an

Jaa, jag fattar inte hur den kan vara så billig?
Hur många mil kan den rulla till om man följer serviceintervallerna som man ska?

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
vad tror ni om denna golfen då? http://www.blocket.se/skaraborg/Golf_ll … 13&w=2

är mest sugen på en golf eller 306.an..

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Eddie_Boy skrev:
vad tror ni om denna golfen då? http://www.blocket.se/skaraborg/Golf_ll … 13&w=2

är mest sugen på en golf eller 306.an..

denna såg välvårdad ut också.. http://www.blocket.se/goteborg/VW_Golf_ … 13&w=2

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
12 januari 2010
Sköter du den med service och byter allt som kommer att gå sönder så klarar den nog av en 29000 mil till.

165 Inlägg
12 januari 2010
jag vet inte riktigt vart du bor? men bilen jag har här på garaget är tillsalu rätt billigt;)

(Peugeot 205)
Senast redigerat av tc3e (12 januari 2010)

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Hur mycket kan 306.an tänkas dra? Är 132HK.. borde dra en del?

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Eddie_Boy skrev:
Hur mycket kan 306.an tänkas dra? Är 132HK.. borde dra en del?

edit; 0.92 drar den.. är lite väl mkt kanske

Egenföretagare
999 Inlägg
12 januari 2010
Definitivt 306an!
Den är ju mycket fräschare än dom andra bilarna du länkat till. Tror inte den drar så mycket ändå, det är ju en liten bil. En gammal golf är knappast snålare.

hellaflush!
1 266 Inlägg
12 januari 2010
den sista silvriga golfen du länka till ser faktiskt riktigt fin ut, den drar inte mkt och finns otroligt mycket och billiga reservdelar till dom.

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Timmyboy skrev:
den sista silvriga golfen du länka till ser faktiskt riktigt fin ut, den drar inte mkt och finns otroligt mycket och billiga reservdelar till dom.

jaa den verkar vara i mkt gott skick faktiskt.. inte så snygg som en mk3 men huvudsaken e att den går billigt, håller bra och att de finns mkt reservdelar för en billig peng..

165 Inlägg
12 januari 2010
tc3e skrev:
jag vet inte riktigt vart du bor? men bilen jag har här på garaget är tillsalu rätt billigt;)

(Peugeot 205)

den har gått 14tusen mil (A) nya bromsar runt om:)

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
weeeman skrev:
Definitivt 306an!
Den är ju mycket fräschare än dom andra bilarna du länkat till. Tror inte den drar så mycket ändå, det är ju en liten bil. En gammal golf är knappast snålare.

306.an drar 0.92 och golfarna drar 0.5 - 0.6 beroende på motor såklart..

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
tc3e skrev:
tc3e skrev:

(Peugeot 205)

den har gått 14tusen mil (A) nya bromsar runt om:)

okej tongue Den e grymt ful smile jag såg att du bor i sthlm? Jag bor mellan gbg o jönköping typ.. Vad ska du ha för den isf?

584 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
ska åka o kolla på denna bilen imorgon : http://www.blocket.se/orebro/Ny_besikta … 13&w=2

Vad  bör ja tänka på ?
Och hur ska jag lägga upp det för att kunna pruta nån tusenlapp?
Är ganska dålig på o pruta..

Det var en 1.8L motor som sitter i .. full servicebok finns.

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
12 januari 2010
Ett litet tips är att om du ändå tittar på golfarna så kan du ju även titta på Jettan och venton. Ligger ofta lite bättre i pris fast det är ju samma bil mer eller mindre. Lite billigare i försäkring också. Min vento 1,8l snittar jag på 0,58l/mil sommartid. väldigt billigt och bra.

___
\__
___o__|

Sök