3357
Sök

Hur gick det till när du flyttade hemmifrån?

Faster than the speed of night
118 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Hejsan!smile

Jag undrar hur det gick till när du flyttade hemifrån? Hade du jobb? Eller hur försörjde du dig? Flyttade du till lägenhet eller hus?

Anledningen till dessa frågor är att jag snart förhoppningsvis ska kunna få flyga ur boet smile och kan vara skoj å se hur andra har gjort. Drömmen är ju att få ett jobb innan man flyttar men vad gör man om man inte har jobb och vill flytta hemifrån?

Ha de smile
Senast redigerat av Duckiie (14 januari 2010)

719 Inlägg
14 januari 2010
Skaffade ett fast jobb först. Skaffade mig en liten 1a där jag mest drack alkohol varje helg och jobbade övertid varje vardag.

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 januari 2010
Hade fast jobb när jag drog, flyttade ihop med bruden med en gång i en 1:a..

Har man inget jobb blir de ju lite svårt att betala räkningar, käk osv..om man inte har täta päron som pröjsar..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
14 januari 2010
Vitamin skrev:
Skaffade ett fast jobb först. Skaffade mig en liten 1a där jag mest drack alkohol varje helg och jobbade övertid varje vardag.

big_smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

104 Inlägg
14 januari 2010
Har aldrig flyttat hemifrån ? hur skulle det gå till ? Dit man flyttar är ju hem...
Nä skämt o.s.v . Morsan flyttade istället och jag tog över lägenhet och sånt. väldigt käckt ! Hade jobb . gjorde lumpen fortsatte jobba och sen flytta morsan till landet permanent. Så jag hade det rätt lätt.
Mycket parta och sånt var det, men sen tröttnade man på det, det va roligare att va i garaget och skruva.

Dogs have owners, cats have staff....

4 005 Inlägg
14 januari 2010
Försvaret tog hand om mig, gav mig tak över huvudet, lärde mig städa, ta ansvar och bli man. Och på den vägen gick det.

HEAVY METAL
765 Inlägg
14 januari 2010
Hade Jobb,  men flyttade efter Lumpen och jobbade vidare på gamla jobbet efter det..  ett tag.. nu ganska många år senare så har jag nytt jobb och så  blire till o flytta till kåk vilket ska bli riktigt skoj!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

832 Inlägg
14 januari 2010
Morsan å farsan sålde huset och flyttade till lägenhet så jag bodde hos svärföräldrarna i två månader innan lägenheten jag skulle hyra blev tillgänglig och jag hade fast jobb från den månaden jag flyttade in så jag fick be om ett anställnings intyg innan jag ens hade börjat jobba så jag kunde visa att jag hade jobb när jag skulle skriva kontrakt på lägenheten.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Faster than the speed of night
118 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Det var en del historier ja, men alla verkar ha haft jobb.. Ingen som flyttat ut utan jobb?

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 januari 2010
Duckiie skrev:
Det var en del historier ja, men alla verkar ha haft jobb.. Ingen som flyttat ut utan jobb?

Hur ska du ha råd med allt om du inte har jobb?

1 697 Inlägg
14 januari 2010
FordeveR skrev:
Duckiie skrev:

Studiebidrag och bostadsbidrag smile

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 januari 2010
Juvakka skrev:
FordeveR skrev:
Duckiie skrev:

Studiebidrag visst, men kan man få bostadsbidrag bara för man vill flytta hemifrån när man är säg , 18?

142 Inlägg
14 januari 2010
Jag flyttade till en 2a när jag gick i skolan sen till en annan 2a,och då hade jag Studiebidrag och bostadsbidrag,sen ca 2 år senare flytta till ett eget hus också utan att ha jobb,men då hade jag råd med mer,och i huset har jag bott i 4-5 år utan jobb.

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 januari 2010
Simon10 skrev:
Jag flyttade till en 2a när jag gick i skolan sen till en annan 2a,och då hade jag Studiebidrag och bostadsbidrag,sen ca 2 år senare flytta till ett eget hus också utan att ha jobb,men då hade jag råd med mer,och i huset har jag bott i 4-5 år utan jobb.

Får man fråga hur de kommer sig att du inte lyckats hitta ett jobb på 4-5 år då?
Frågar enbart för att jag hatar när folk lever på bidrag utan anledning.

1 697 Inlägg
14 januari 2010
FordeveR skrev:
Juvakka skrev:
FordeveR skrev:

Studiebidrag visst, men kan man få bostadsbidrag bara för man vill flytta hemifrån när man är säg , 18?

Jag flyttade 120 mil för att plugga och tycker väl att det är rätt med bostadsbidraget då. Eller?
Och så är det så att om du pluggar så får du det oavsett hur kort du flyttar. Storleken beror på lägenheten.

142 Inlägg
14 januari 2010
Ca 2 år av dom 4-5 åren gick jag i skola,men jag har haft jobb i ca 5 månader nu,
men jag kanske tyckte jag hade ganska bra betalt utan behöva leta upp ett jobb,
eller så kanske jag inte kunde jobb för någon anledning.
Senast redigerat av Simon10 (14 januari 2010)

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 januari 2010
Juvakka skrev:
FordeveR skrev:
Juvakka skrev:

Jag flyttade 120 mil för att plugga och tycker väl att det är rätt med bostadsbidraget då. Eller?
Och så är det så att om du pluggar så får du det oavsett hur kort du flyttar. Storleken beror på lägenheten.

jo självklart, du kan ju inte bo på gatan de va inte så jag mena, men om man vill flytta hemifrån i sin hemstad..är de bara att säga att man vill flytta så får man bidrag?

1 079 Inlägg
14 januari 2010
Började plugga i gymnasiet bodde inackorderad till en början, kom hem på sommarloven men sen när skolan var slut blev det började jag jobba på ett vikariat, stämplade väl ett tag med men sedan läste jag vidare fick fast anställning och flyttade aldrig hem igen.
Senast redigerat av Madhouse (14 januari 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

945 Inlägg
14 januari 2010
Det är alltid lika roande när folk säger att dom ska flytta dit och dit.
Vill ha det och det. Ska köpa det och sen göra det. - ?? -

En rätt bra start Kan vara ett jobb innan man börjar planera sina utgifter.
Men det finns samtidigt personer som inte ens kan göra det, jo planera.

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 januari 2010
Simon10 skrev:
Ca 2 år av dom 4-5 åren gick jag i skola,men jag har haft jobb i ca 5 månader nu,
men jag tyckte jag hade ganska bra betalt utan behöva leta upp et jobb.

Bra att även du har börjat dra ditt strå till stacken wink
Tycker de är helt sjukt att man ska kunna "försörja" sig på bidrag..har man inget val så visst, men bara för man inte orkar jobba..

Sök