3600
Sök

Vw Passat 2.0 1994 Relä till bränsle pump.

10 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Just nu tvångasmatar jag bensin pumpen genom en jord ledning till relä 167 på kabel 85 i relät. Alltså direkt på singnalledningen till relät. Så min fundering är om någon vet eller har någon bok som de kan läsa sig fram till vart denna kabel går från början.

När jag läser andra trådar så skriver alla att man ska byta relä 30 på dessa bilar. Då ifrågasätter jag va det är för relä?

Taksam för svar.

10 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Fins det ingen som har en bok till en Passat 2,0 1994 som kan hjälpa mig att ta reda på vad relä 30 och 167 går till.

Tacksam för lite visat intrese.

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 januari 2010
Relä 30 är till motorstyrningen mm...Den går alltid sönder, förr eller senare, symptomen kan yttra sig på en mängd olika sätt: ryckighet, startsvårigheter, går allmänt kasst osv...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

10 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Relä 30 är till motorstyrningen mm...Den går alltid sönder, förr eller senare, symptomen kan yttra sig på en mängd olika sätt: ryckighet, startsvårigheter, går allmänt kasst osv...

Ok Tack för svar.
För att fortsätta på min fundering vet du vart styr strömen (Jord) till bränslerelät (167) kommer i från.
Vet att den var kopplad till en styrenhet under mattan vid Vänster inner skärm på en del golf III med 2,0l motorn men finner ingen sådan på min passat om den inte sitter på något annat ställe.
Eller är jag helt ute och vimsar!!!

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 januari 2010
Regga dig på www.passat35i.de, där finns det folk som kan svara dig, dock på tyska. Är själv medlem där, mycket bra sida om man behöver hjälp!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

10 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Regga dig på www.passat35i.de, där finns det folk som kan svara dig, dock på tyska. Är själv medlem där, mycket bra sida om man behöver hjälp!

Ok Tack
Dit ska jag gå och titta runt.

Sök