2775
Sök

745 Turbo Diesel . Får inge värme i bilen..Hjälp tack ???

10 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Hade värme med den gamla men värmen kom å försvann lite som den ville när man åkte på landsväg och inne i stan hade jag värme konstant fast ingen bra värme så jag har bytt termostat men blev sämre .

812 Inlägg
18 januari 2010
kolla  värme kranarna annras får du prova att göra rent hela värme systemet leer prova å sätt en kartång framför kylaren ifall den kyler för bra..

lycka till

man lever bara en gång..

10 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Finns inga värmekranar e det värsta ,  Värmen var bra med den gamla termostaten men den e jag osäker på om den öppna för det kändes som att det inte var vatten i den understa slangen. Nya termostaten öppnar iaf inte . vattnet som går in i värmepaketet kommer det ifrån blocket lr termostathuset??

812 Inlägg
18 januari 2010
värmekranar ska du ha antingen i motor rummet eller inne i kupen under instrument brädan

man lever bara en gång..

10 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Har suttit i några timmar å googlat.. som du säger , det finns värmekranar fast jag har inga i under huven, Ska kolla inne i bilen imorgon . Jag har blåst rent värmepaketet med tryckluft å det kom ut någon Orange/Röd sörja. Vilken slang e inlopp och vilken e utlopp te värmepaketet? om man kollar under huven vid torped väggen? Jag tycker iaf det verkar som det e väldigt dålig cirkulation i systemet.  Är väldigt dåligt insatt i kylsystem och dieselmototer överhuvudtaget . Tack så mkt för tipsen ! Hoppas jag får igång värmen så man slipper frysa smile Tack /Elvis

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 januari 2010
den övre slangen är utgående å den nedre är ingående
värme kranen sitter inne i bilen mot torpedväggen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök