Min vinterbil Ford mondeo 2.0 16v -95 har gått ryckigt som fan ett tag nu, kollade upp stiften och dom 2 första va HELT dränkt i olja, nån som vet direkt vad som ska bytas, tänkte beställa delar och plocka av toppen. borde väl vara nå packning, men vet inte vilken? Plus att biljäveln drar runt 1.3 L/mil de borde ju hänga ihop med att den får massa olja i stiften?
Min vinterbil Ford mondeo 2.0 16v -95 har gått ryckigt som fan ett tag nu, kollade upp stiften och dom 2 första va HELT dränkt i olja, nån som vet direkt vad som ska bytas, tänkte beställa delar och plocka av toppen. borde väl vara nå packning, men vet inte vilken? Plus att biljäveln drar runt 1.3 L/mil de borde ju hänga ihop med att den får massa olja i stiften?
Bara för att vara säker. Är det utanpå på porslinet det är oljigt, eller är det insidan vid elektroderna?
Min vinterbil Ford mondeo 2.0 16v -95 har gått ryckigt som fan ett tag nu, kollade upp stiften och dom 2 första va HELT dränkt i olja, nån som vet direkt vad som ska bytas, tänkte beställa delar och plocka av toppen. borde väl vara nå packning, men vet inte vilken? Plus att biljäveln drar runt 1.3 L/mil de borde ju hänga ihop med att den får massa olja i stiften?
Bara för att vara säker. Är det utanpå på porslinet det är oljigt, eller är det insidan vid elektroderna?
Mats
Haha, jag tänkte på samma sak, men vågade inte fråga...
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Det är insidan av elektroderna, men de va även lite olja i tändhattarna, när ja skruva ur stiften ran det olja från dem 2 :s de ryker inget från bilen iaf, bilen har startat varje dag även fast de vart -20.. och man märker inget först den blir varm, då börjar den rycka och avgassmällar i luftburken om man gasar för mkt:P
Ska testa köpa en Omega 917 PACKNINGSSKYDD eller vad dom nu heter, byta motor olja och hälla i de, får man se om de blir mindre lekage.. i annat fall så är det formodeligen ventilstyrnings tätningarna som ska bytas