3845
Sök

Vilka här har blivit av med kortet?

1 468 Inlägg
14 mars 2010
Fick ett epilepsi-anfall och blev av med kortet i 2 år.

Samma år jag fick tillbaka det ändrades lagen till 1 år anfallsfritt för att återfå kortet.

Lagom surt!

Jag har med fått 2 epilepsi-anfall där efter och fått behålla kortet då sjukan i linköping utlöste det med sina prylar.

Tur i oturen!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 mars 2010
Chockerande egentligen hur många som blivit av med körkortet flera gånger... Sen måste man nog inte ha blivit av med det för att lugna ner sig i trafiken... Det kom naturligt med åren för mig. ^^
Fast det beror kanske lite på vad man kör... MG'n vill jag inte köra för fort med, då den är högljudd i farter runt och över 120.

Men jag erkänner... Upp till 100-120 är det inte varken långsamt eller tråkigt. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 197 Inlägg
14 mars 2010
Leo86 skrev:

Samma år jag fick tillbaka det ändrades lagen till 1 år anfallsfritt för att återfå kortet.

Lagom surt!

Jag har med fått 2 epilepsi-anfall där efter och fått behålla kortet då sjukan i linköping utlöste det med sina prylar.

Tur i oturen!

Usch, har själv haft ett par krampanfall för många år sen.. Fan inte kul. hmm
Hoppas du slipper sånt i forsättningen.
MVH T.

-Sir Jackie Stewart

Musiker
472 Inlägg
14 mars 2010
Kortet har de aldrig tagit, men böta har jag fått! För bilbälte 1500.-, så förbannat barnsligt tycker jag...

Sedan FINNS det faktiskt snälla poliser! Jag kom indundrande i minst 50 på en 30-zon utan bälte och med krockad bil med trasig framlampa samt skev framvagn så att man fick ställ på framvagnen i hastigheter över 70! lol Inte en siffra rätt med andra ord, jo förresten, jag var nykter, det var en sådan kontroll...
Gissa vad, jag SLAPP böta!!!
Polisen sa "dom pengarna kan du laga din bil för istället", gissa om jag var lättad när jag körde därifrån!!! tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

5 198 Inlägg
14 mars 2010
Ras_J skrev:
Kortet har de aldrig tagit, men böta har jag fått! För bilbälte 1500.-, så förbannat barnsligt tycker jag...
Sedan FINNS det faktiskt snälla poliser! Jag kom indundrande i minst 50 på en 30-zon utan bälte och med krockad bil med trasig framlampa samt skev framvagn så att man fick ställ på framvagnen i hastigheter över 70! lol Inte en siffra rätt med andra ord, jo förresten, jag var nykter, det var en sådan kontroll...
Gissa vad, jag SLAPP böta!!!
Polisen sa "dom pengarna kan du laga din bil för istället", gissa om jag var lättad när jag körde därifrån!!! tongue

Dom värnar om ditt liv.. även om inte du bryr det om ditt liv

Musiker
472 Inlägg
14 mars 2010
Visst är det IDIOTISKT att åka utan bälte! Men hade det varit en fortkörning hade jag inte ens gnällt!
Kör ca 10k mil om året, och detta rörde sig om ett par hundra meter, höll på att sätta på mig bältet, var väl därför de såg det hela antar jag...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

182 Inlägg
14 mars 2010
Leo86 skrev:

Lagom surt!

Tur i oturen!

Du menar att du fått 3 anfall enbart när du kör? Säker på att du borde köra bil? Eller Kanske byta medicinering. Är ju f-n livsfarligt.

1 468 Inlägg
14 mars 2010
sand3rs skrev:
Leo86 skrev:

Lagom surt!

Tur i oturen!

Du menar att du fått 3 anfall enbart när du kör? Säker på att du borde köra bil? Eller Kanske byta medicinering. Är ju f-n livsfarligt.

haha nej tongue
när ja suttit fastspänd ideras stol på sjukan med 32 kablar kopplade på huvudet o 2 på händerna in i en reaktions mätare tongue. eller vad man nu ska säga. och det anfallet jag fick när ja blev av med kortet var pga jag ätit på tok för dåligt o hade lågt blodsocker (inte ätit på 4 dagar pga dålig ekonomi pga en situation ja inte vill sätta mig igen wink. ett tips till alla nybörjare. köp inte för mycket billjud i början. man mår inte bra då wink. ) och slog ihop hemma hos morsan o farsan med kramper o var medvetslös i 3 timmar o vakna på sjukan o mindes inte 2 dagar vad som hänt förens nån berättat det. smile

Ja äter juh 2000 mg ergenyl 500 morgon o kväll så d  e ingen fara smile

haha om ja ska fortsätta förklara så blir d välla pm då d blir lite OT smile
Senast redigerat av Leo86 (14 mars 2010)

93 Inlägg
14 mars 2010
blivit av med det i 3 månader för fortkörning på E4an. körde 180 men tävlade mot en civilpolis. men men

1 468 Inlägg
14 mars 2010
sport skrev:
blivit av med det i 3 månader för fortkörning på E4an. körde 180 men tävlade mot en civilpolis. men men

haha sån jävla osis.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
14 mars 2010
blev av med det pga en incident 15 månaders spärr. (prövotid)

tog nästa 86 på 50 sträcka 4000 böter och 3månaders spärrtid. (prövotid)

därefter 98 på 50 sträcka 4000 böter och 3månaders spärrtid (prövotid)

sedan sista gången 146 på 110 4000 böter och 3månaders spärrtid (prövotid)

Nu har jag mitt 5:e körkort sedan i höstas och den tänker jag inte bli av med nu räcker det med dumheter för livet utan körkort suger ganska hårt!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

1 833 Inlägg
14 mars 2010
108 på 70väg.
De yrkade på 3 månader, fick ner det till 1månad.
Nej jag körde inte under tiden, sjukt dumt.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

140 Inlägg
14 mars 2010
Ja 2 gånger fortkörning båda gångerna

176 km/h på 90 väg 6 månader och 3600 i böter

203 km/h på 110 väg 8 mån och 4500 i böter

Ja körde en hel del till jobb och så men inga onödiga nöjes turer

BE*CE
419 Inlägg
14 mars 2010
aldrig blivit av med kortet men varit väldigt nära några gånger, 50 på 30sträcka ca20m med lastbil, civil polis cyklade efter pga jag svängde in på en skola mitt på 30 sträckan aldrig varit så rädd som när han visade brickan (2månader kvar på prövotid då BECE) men fick behålla det iaf och är tacksam till den killen som gjort att jag väldigt sällan kör förfort

men hoppas alla som blivit av med det lär sig ngt (verkar som dom gör det iaf)

MVH Tysken
Senast redigerat av Tyskenracing (14 mars 2010)

Volvo R racing

140 Inlägg
14 mars 2010
Tyskenracing skrev:
aldrig blivit av med kortet men varit väldigt nära några gånger, 50 på 30sträcka ca20m med lastbil, civil polis cyklade efter pga jag svängde in på en skola mitt på 30 sträckan aldrig varit så rädd som när han visade brickan (2månader kvar på prövotid då BECE) men fick behålla det iaf och är tacksam till den killen som gjort att jag väldigt sällan kör förfort

MVH Tysken

Har lärt mig va mer uppmärksam på var polisen kan stå i alla fall

?
1 038 Inlägg
14 mars 2010
Saab_Diana skrev:
varför?hur länge?

Och....fortsatte ni att köra iallafall???

106km/h på 70väg, 2mån samt 4000kr böter + ombesiktning och fortsatte att köra.

Rattonykterhet 8mån senare och då blev domen 4mån samt 5700kr i böter och fortsatte inte att köra då ja hade fått tagit om körkortet om ja hade torskat.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Skogskonsult
214 Inlägg
14 mars 2010
sport skrev:

Om jag någonsin ska bli av med det ska det vara så! xD
Absolut inte på någon 30 sträcka där man kan köra ihjäl barn...

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
14 mars 2010
MariaC skrev:
Tyskenracing skrev:

MVH Tysken

Har lärt mig va mer uppmärksam på var polisen kan stå i alla fall

Haha smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

8 197 Inlägg
14 mars 2010
sand3rs skrev:
Leo86 skrev:

Lagom surt!

Tur i oturen!

Lika farlig att köra full eller trött. roll

-Sir Jackie Stewart

Truck förare
273 Inlägg
14 mars 2010
hade prövotid snuten följde efter mig i 1 mil innan  dom tog mig hemma på parkeingen..dom tog mig för 170 på 70 väg blev av me kortet helt och fick en spärrtid på 2 månader innan ja fick ta om det och 3600 i böter och hamnade i rättegång...

Sök