3000
Sök

Kopplat in dump men den dumpar ingenting

Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#1
Hejsan jag koppla in en jbr dump.. men den dumpar ingenting.. det är bara sportfiltret som låter.. jag har pluggar vakumslangen som går från turbo-dumpen, och har tästat att sätta tillbaks orginal luftburken men ist dumpar den ingenting..?:S blir knäpp! någon hjälp!

Vad vore livet utan ett överladd

234 Inlägg
22 januari 2010
#2
Kolla hårdheten på dumpventilen, fjädrarna.. så den orkar trycka ut, de bror ju på va du laddar..


1 867 Inlägg
22 januari 2010
#3
Har du tagit bort originaldumpen och satt ett dumplock där? Har du inte gjort det så kommer originaldumpen öppna och släppa ut större delen av ditt laddtryck, och förhindra att din nya dump öppnar.
Börja med att göra saker rätt, och prova igen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#4
okey aah så kan det mkt mööjligt vara, jag laddar 1bar, har massa olika fjädrar som jag tästat med.. så ett dumplock skall på då.. det räckeralltså inte med att plugga vacum slangen?

Vad vore livet utan ett överladd

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 januari 2010
#5
nej du måste ha dumplock.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#6
okey jag har ett dumplock från en td04 16t kan jag sätta den på 940 orginal turbo?

Vad vore livet utan ett överladd

73 Inlägg
22 januari 2010
#7
har du inget mottryck på orginaldumpen så öppnar den hela tiden...så ett dumplock är ett måste


234 Inlägg
22 januari 2010
#8
lind_skog skrev:
har du inget mottryck på orginaldumpen så öppnar den hela tiden...så ett dumplock är ett måste

plocka bort org dumpen.


Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#9
jaa har fattat att orginal dumpen ska bort^^ och på med ett lock..wink tack för svaren

Vad vore livet utan ett överladd

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
22 januari 2010
#10
som sagt på med ett lock så blir det bra wink

Mvh Christian

719 Inlägg
22 januari 2010
#11
sen får du korta ner fjädern i dumpen för den är väldigt hårt när den är ny

Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#12
aah men har tästat med att sätta på ett lock.. laddet blir skit dåligt det går trögt upp till 0,4bar och dumpen dumpar absolut ingenting!

Vad vore livet utan ett överladd

73 Inlägg
22 januari 2010
#13
är du säker på att du har rätt lock så det är tätt?
annars kanske du måste fixa hårdare fjäder, att den läker pga att den öppnar när laddet kommer och där av det dåliga laddet!
har du mot tryck på dumpen, kolla den slangen så den är okej å inte läker

MVH/Lindskog
Senast redigerat av lind_skog (22 januari 2010)


drifter
95 Inlägg
22 januari 2010
#14
min bil dumpar inte förrens efter 0,7 bar. beror på hårdheten i dumpfjädern som sagt

//Chrille

Turbo missbrukare
106 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
#15
jag tror jag har en kkk turbo i och den har ju som en kolv på själva dumplocket.. måste den tätas där i där kolven slutar.. för det finns liksom dumplock med kolv osv fast det är att min anslutning där orginal dumpen ska sitta är 3kantig..

Vad vore livet utan ett överladd

Turbo missbrukare
106 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
#16
har bytt turbo till en garret turbo som jag har haft tidigare.. som med orginaldumpen inkopplad pluss den jbr dumpen har då jbr dumpen, dumpat riktigt bra men fick därmed dålig tomgång och bilen dog hela tiden! men nu när jag slängde på ett garret dumplock, dumpar bilen absolut ingenting ist..???? det enda som är skillnad på bilen nu är att jag har 940 tryckrör.. dom är en aning smalare mot 740ins.. kan det bero på de? att det blir för lite tryck ?

Vad vore livet utan ett överladd

V70D5
199 Inlägg
17 februari 2010
#17
sitter det några O-ringar på dumplocket? eller prova nån polares dump. Köpte ett dumplock från kl racing till min och satte dit min hks dump och det funka kalas. mvh

Man lever bara en gång

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
17 februari 2010
#18
Men hörrni. Om vacuumslangen är bortmonterad alt. pluggad så öppnar ju inte avlastningsventilen.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.


Sök