3211
Sök

BMW 750ia -89 HC 650

196 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#1
Tjena, ska byta lite grejer på en gammal bmw, en bmw 750ia -89. Skulle sitta bra med tips "att tänka på".

Ska byta Tändstif, Oljefilter, Luftfilter, motorolja, fördelare och rotor.

Har aldrig bytt fördelare + rotor på en bmw 750, är det precis som vilken annan bil som helst eller?

Samt låg HC på 650 vid besiktningen, ingen tjyvluft ifrån insuget eller liknande, någon som vet något som jag inte vet?

Tack på förhand smile
Senast redigerat av Miniblock (22 januari 2010)


23 Inlägg
22 januari 2010
#2
Jag ställde samma fråga och då vi nästan har likadana motorer, kan det ju vara samma problem. :-)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=162684

Nej, men seriöst kan det ju vara liknande fel

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 januari 2010
#3
Miniblock skrev:
Tjena, ska byta lite grejer på en gammal bmw, en bmw 750ia -89. Skulle sitta bra med tips "att tänka på".

Ska byta Tändstif, Oljefilter, Luftfilter, motorolja, fördelare och rotor.

Har aldrig bytt fördelare + rotor på en bmw 750, är det precis som vilken annan bil som helst eller?

Samt låg HC på 650 vid besiktningen, ingen tjyvluft ifrån insuget eller liknande, någon som vet något som jag inte vet?

Tack på förhand smile

Finns en bra sida om hur man meckar på 750 med olika tips o trix http://bmwe32.masscom.net/

Fördelarna är väl samma som på vanliga bmw sexorna MEN var försiktig med tändkablarna att du int har sönder dom för på 6 o 12 kablarna sitter en sensor som du MÅSTE ha annars går int maskin o en kabel sats ti bäda sidor kostar cirka 500 euro (5000 kr). Tändstiften e inga en lätt historia heller tar ca 7 timmar ungefär att byta beroende på hur bra du är på att mecka.

Insugs gummina brukar torka på dom kolla om den drar tjuv luft där.

Lycka till smile



Sök