3538
Sök

ToXtreme Reborn - Honda Civic 1.5 Vtec -99 Update 2/3 Sökandet efter ny bil i full gång!

Girls go fast
893 Inlägg
16 februari 2010
Håller tummarna att allt går vägen med den. smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

4 299 Inlägg
16 februari 2010
Nått som kan vara värt o kolla upp är ifall det finns någon skola med karosslinje som kan rikta o byta skärmar o grejer åt dig.

Råkade ut för samma grej nämligen förra vintern me min 9000. Kostade mig 1500kr i material o arbete som skolan gjorde (dock utan lack) + 500 spänn för en ny förardörr smile
Den riktade dom och bytte tröskel på.

//Jacob

Huh? (`´,)
518 Inlägg
16 februari 2010
6000kr+ är inte så illa min v70 kostade mer än så när som bytte bakdörren och lackade om baken.

FIGHT! den ska byggas upp och bli bättre.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

3 627 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
tack för stödet!

Det med skola var ingen dum ide alls, dem kan ju behöva ett objekt samtidigt som skolan tjänar på det, helt klart värt att kolla upp. Måste ju finnas något gymnasie här i gbg-trakterna tycker man! Är egentligen bara baken som behöver riktas ut några millimetrar och så behöver bakskärmen bytas ut, kollade på det igår och ekonomiplåten kostar 800kr. Så håll tummarna, för fight kommer det bli;)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

3 627 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Update!

Bilen har nu varit inne på skadebesiktning men jag har inte fått höra något ifrån Folksam än, så väntar på svar från deras sida.

Jag får inte ut någon ersättning om jag lagar bilen tydligen.. så får se hur jag löser det hela.

Om bilen nu kommer repareras så tänkte jag att jag skulle visa bild på fälgarna jag snackat om att jag ska ha, fälgarna kommer jag köpa varesig de hamnar på denna bilen eller en annan iofs.

Aja, nog med snack! Här är bilder på dem:

http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/Honda%20Civic/IMG_8959.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/Honda%20Civic/IMG_8993.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/Honda%20Civic/IMG_8994.jpg
Hade dem suttit som en käftsmäll av Mike Tyson eller vad? wink

Men som synes så behövs ny lack, tänker även lägga nya däck på dem!

Det var allt, uppdaterar så fort jag hört mer ifrån Folksam!

MVH Jimmy

3 627 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Ingen som tror de fälgarna hade suttit fint på bilen tillsammans med en 50mm sänkning? tongue

Pratade i vilket fall med Folksam igår och de sa att man inte får någon kontantersättning om man lagar bilen själv. Så farsan ringde upp dem senare och frågade lite mer och då sa dem att det är väldigt sällan de skrotar bilar, och att även om kostnaderna för en reparation skulle uppnå 16000 så fanns det fortfarande stor chans att de lagar bilen då den ändå är värderad till 17-21000kr.

Det fick iaf mig att se positivt på det, så håll tummarna smile

Sammanställde nämligen en liten reparationslista, det jag vet behöver återgärdas och priser.

Riktning/byte bakskärm 6000kr
Framskärm                   1000kr
Strålkastare                   800kr
Stötfångare fram/bak    2000kr
Totalt:                          9800kr

Dvs att lack skulle kunna gå på 6-7000kr, tror ni att det kunnat övergå den kostnaden? Om det är så att dem funderar på att lösa in den så kommer jag säga att de inte behöver införskaffa och lacka en ny stötfångare och så sett spara in 2-3000kr. Detta då jag ändå tänkt bygga om den.

Vad tror ni? smile

MVH

4 299 Inlägg
20 februari 2010
De där låter ju skitbra smile
Om bilen e värderad till det där borde det ju gå finfint o laga den sett till kostnaderna du rada upp.

Och fälgarna me lite ny färg o sänkning skulle sitta riktigt fint wink

//Jacob

3 627 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Jo jag har svårt att tro att det skulle kosta mer än 7papp att lacka de delarna? Eller har jag fel? hmm

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
20 februari 2010
Är nog precis på gränsen, Men iom att det är en lite bil och inte så stora ytor kan det inte kosta så jättemycket tycker jag. Men det är ju från firma till firma. Fälgarna skulle passa sjukt bra iallafall smile

3 627 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Så har pratat med Folksam idag, och dem hade fortfarande inte fått in någon skaderapport, så ringde till Scanauto för att jaga på dem ytterligare lite, och dem sa att bilen kommer lösas in.. tydligen hade de gjort en grovkalkyl och den hade hamnat på 20 papp :S Hur fan det nu kan bli så mycket fattade inte jag, så ska prata mer försäkringsbolaget senare och se vad de säger. Tanken att göra så att jag skiter i att få fixat stötfångaren fram kanske räcker, eftersom jag ändå tänkt modda om den så hade den behövt lackas om vid ett senare skede i vilket fall.

Men får som sagt se, och nekar dem så har jag 2 alternativ, och det är antingen en Mazda 323 eller en Mitsu Colt.

Håll tummarna för mig smile

MVH

142 Inlägg
24 februari 2010
Varför vill du inte ha en Civic igen?
Trist med krocken, men det är sånt som händer.

3 627 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Vill ha en Civic igen, men det finns inga till salu till rätt pris hmm

Pratat med Folksam och dem har sagt att bilen kommer bli inlöst, är inget jag kan göra något åt hmm

Egenföretagare
999 Inlägg
24 februari 2010
ToXtreme skrev:
Pratade i vilket fall med Folksam igår och de sa att man inte får någon kontantersättning om man lagar bilen själv.

Det låter ju riktigt korkat av Folksam!

När jag fick inbrott i min Golf fick jag kontantersättning av Trygghansa när jag frågade efter det.
Min timpenning är ju bara en bråkdel av en skadeverkstads...

3 627 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Tkr jag med hmm Ska snacka med han sen igen och råda bot på det hela smile

3 968 Inlägg
24 februari 2010
ToXtreme skrev:
Vill ha en Civic igen, men det finns inga till salu till rätt pris hmm

Pratat med Folksam och dem har sagt att bilen kommer bli inlöst, är inget jag kan göra något åt hmm

Ha nu tålamod, blir riktigt besviken om du inte har en sån bil ! finns mängder av fin styling till din bil,
själv har jag gjort hur mycket som helst med min bil under över de 6 åren jag ägt bilen och fortfarande
har jag INTE tröttnat på min bil smile

GE INTE UPP! Klart du kan finna en liknande bil. Dock hade jag försökt behålla
den du har då resten av grejerna är väl i bra skick... OM du skall fixa den själv/någon
så kolla verkligen så den inte är sned någonstans i karossen, kolla bilen noga o få det
mätt så allt är OK. Skall säkert lösa sig skall du se.

Frågan är: jag tror knappast de skrotar bilen, den går säkerligen att fixa, visst det kostar mycket
för dig kanske men borde gå att lösa som sagt om man skaffar kontakter... men undrar egentligen
vad de gör med bilen isåfall om de löser in den... de kan väl ändå inte tvinga en till att lösa in en bil?
det väljer man väl själv ? kan jag ju tycka..

Du kan göra en hur snygg bil som helst av denna smile

Kan förstå det känns jobbigt men i detta fallet bör det gå att lösa.
Senast redigerat av Andreas79 (24 februari 2010)

3 627 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Vi får se vad som händer smile

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 februari 2010
Kämpa på, byt inte mot en Colt eller 323:a, inte alls lika roliga. Honda har mkt roligare motorer. Får hoppas det löser sig smile Finns ju annars generationen innan av Civic, snygg och går bra, finns ju med vsi motorn på 160hk. Har för mig den heter vsi iallafall tongue

Lever för det cleana, breda & Låga
200 Inlägg
25 februari 2010
Så dom tar in bilen alltså? Sjukt synd att höra sad
men hoppas du hittar en annan, tycker absolut att du ska hålla dig till japs och inte byta till colt eller 323!
Såvida du inte väljer att behålla bilen, köra som den är och jobba ihopbstålar till ett bodykit?

MVH / Eric

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
25 februari 2010
Riktigt tråkigt med skadan på bilen sad
Men f.ö. riktigt kul projekt och bil! smile

4 Inlägg
25 februari 2010
Hur går det med stereo och allt sånt då, får du plocka ut allt löst innan dom tar hand om bilen eller?

Sök