4112
Sök

Transportera bil från England

335 Inlägg
15 april 2011
Snyggt, dom har lagt ner lite mer tid på mailet nu..     kommer vara ett gäng nya människor som går på detta igen smile enda linen i det mailet som inte kändes ok var väl

"Jag skulle verkligen vilja att kontakta mig på engelska eftersom mina föräldrar är mycket gamla och sjuka också och jag vill inte störa honom mitt personliga problem )" ..  där tycker jag i alla fall att det skall ringa lite varningssignaler..     Nu ska man ju inte alls gå på detta ändå, men med tanke på att folk betalat multum till dessa personer redan, baserat på deras förra e-mail (som var skräp :p) så känns det lite mer oroväckande..

1000% BLUFF!! betala INTE en spänn till dessa tomtar! Maila inte tillbaka heller, lägg bara ner skiten. Anmäl till blockets bluffsida, kanske tom kontakta bilägaren i Sverige och säg att någon försöker "sälja" hans bil.. 

va smarta wink
"

Amatörfotograf
3 Inlägg
20 april 2011
Johan_90 skrev:
Hej,
Efter att ha läst denna tråd blir jag skapligt irriterad på alla inavlade idioter som håller på lura folk...!
Nåja här för några dagar sen så hittade jag en Volvo S40N 2.4i‏ som hade gått 10000 mil, den bilen var i "toppskick" och var nästan fullt utrustad. Eftersom jag var inne på tankarna att köpa ny bil så blev jag givetvis intresserad av den, dock fanns inget telefonnr så jag fick snällt maila. Efter 3 dagar fick jag då ett svar av personen i fråga och det här är svaret jag fick ::

"Hej,

Först och främstvill jag be om ursäkt för eventuella grammatikfel eller dialektala uttryck som jag kanske använder då jag försöker att ge dig så många detaljer som möjligt om bilen för en eventuell försäljning av bilen. Jag vill precisera att jag kommer från Sverige (båda mina föräldrar är svenska medborgare), men jag föddes i England och bor där sedan födseln. Därför pratar jag inte svenska särskilt bra och jag har svårigheter att uttrycka mig. Jag hoppas att detaljerna jag anger både om tillståndet som bilen befinner sig i för närvarande om villkoren för en eventuell försäljning av bilen är lätta att förstå klart och tydligt. Jag ska försöka att illustrera dessa detaljer både på svenska och på engelska. Om du behöver klargöranden, ber jag dig kontakta mig på engelska (helst på engelska om möjligt) eller på svenska (om du inte pratar engelska), så ska jag göra allt jag kan för att beskriva detaljerna på ett så tydligt sätt som möjligt.

Jag tänker börja med detaljerna som gäller orsaken till att jag säljer bilen:
Precis som jag skrev ovan, är mina föräldrar svenska och jag har haft ett hus och en egendom i Sverige till förra månaden. Som en konsekvens av den ekonomiska krisen och av familjeskäl, jar huset och egendomen i Sverige sålts. Bilen som nu är till försäljning använde vi i Sverige på semester för privat bruk. När jag sålde huset, försökte jag sälja bilen, men jag hittade ingen köpare som var intresserad av den just då, eftersom jag behövde åka tillbaka till mitt arbete i England så snart som möjligt (jag arbetar som byggnadsingenjör). Därför fick jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige och ta med den till England. Arbetet i denna svåra tid är mycket viktigt för mig och därför tvingades jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige där jag hade kunnat få ett mycket bättre pris än vad jag begär nu. Då jag kom till England, försökte jag sälja bilen, men ingen är intresserad av en vänsterstyrd bil här (i England är alla bilar högerstyrda) och priset man har föreslagit mig är alltför lågt i förhållande till dess faktiska värde. Därför tänkte jag sälja bilen på Internet till en svensk medborgare (eftersom bilen fortfarande är registrerad i Sverige) till ett pris som till och med ligger under det svenska marknadspriset.

Nedan följer information om bilens aktuella skick.
Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter: URO 313. Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.

Bilens försäljningspris är 50 000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
- Ägarbytet och överlämnandet av bilen i Sverige bör utföras av ett internationellt transportbolag (ett av de huvudsakliga internationella transportbolagen som erbjuder sådana tjänster) med kontor i Manchester, England (jag bor i Manchester och bilen befinner sig i staden). Tjänsterna som dessa bolag erbjuder är mycket säkra för båda parterna, både för säljaren och för köparen. Genom att du använder dig av denna typ av företag, har du möjlighet att kontrollera bilen innan jag får betalningen för den. Företaget överlämnar bilen direkt till din adress på bara 7 dagar. Bilen åtföljs av ett dokument som kallas ”återlämningsförsäkring” (ett dokument som påminner om ett garanticertifikat). Detta dokument ger dig rätt att prova bilen i 10 dagar och om du inte är nöjd med dess skick, har du rätt att lämna tillbaks den utan att behöva betala något. Tack vare detta dokument, kan du vara säker på att bilen du köper exakt motsvarar den beskrivning du får av mig. Detta transportbolag erbjuder ett antal tjänster som skyddar både köparen och säljaren. Om du anser att transaktionen bör utföras, ber jag dig kontakta mig och begära ytterligare information både om företaget och om transaktionen.
- Den andra möjligheten för att slutföra transaktionen är att komma till Manchester och testa bilen här. I så fall, ska betalning sker i kontanter och biltransporten får köparen stå för. Om du vill köpa bilen på detta sätt, ber jag dig kontakta mig för att bestämma tid för transaktionen.
Detta är informationen jag kan tillhandahålla för närvarande. Om du är intresserad av köpet eller om du vill få mer information om transaktionen och om bilen, kan du gärna kontakta mig.

Slutligen ber jag dig att kontakta mig på engelska om du kan,e terso det är mycket svårt för mig att tillhandahålla detaljer tydligt på svenska. ( Som nämnts ovan, mina föräldrar är svenska medborgare och de hjälpte mig att skriva om detta budskap på svenska, men jag talar inte det språket, eftersom jag föddes när jag bor i England. Jag skulle verkligen vilja att kontakta mig på engelska eftersom mina föräldrar är mycket gamla och sjuka också och jag vill inte störa honom mitt personliga problem ).
Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart

Sen fanns det en skum adress längst ner i mailet. Detta kändes inte direkt seriöst och bilen försvann samma dag som jag fick svar på mailet.
Vad tror ni? Bedragare?

Hej

URO313 är min bil och den är inte till salu! Det är andra gången som någon lägger ut den på Blocket för 50.000 kr. Jag har skickat ett PM till dig Johan_90 där jag förklarar mer.

Senast jag upptäckte den här annonsen var 8/4 -11 och tog då genast kontakt med Blocket för att få annonsen borttagen, men Blocket verkar inte ha någon administrativ verksamhet under helgerna så den försvann först måndag 11/4 -11.

Har även varit i kontakt med polisen och gjort en anmälan med rebriceringen "Försök till bedrägeri", men fick några timmar senare veta att dom inte ens kommer att inleda någon förundersökning i ärendet. Kommer att ta kontakt med dom på nytt nu när jag har läst detta.

Med vänliga hälsningar
Ellen Brännström

18 Inlägg
21 april 2011
Hej Ellen,
Jag har besvarat ditt PM nu.smile

2 Inlägg
2 juni 2011
Jag har hittat en bil på blocket  som jag tyckte var billig  men man vet ju inte om dom behöver pengar så jag svarade på den en Ford mondeo 2.2 tdci -06 på 7000 mil för 55200 kr fick samma svar att han bor i england .heter ############### allt stämmde med bilen på bilregistret .

5 198 Inlägg
2 juni 2011
kattenbus skrev:
Jag har hittat en bil på blocket  som jag tyckte var billig  men man vet ju inte om dom behöver pengar så jag svarade på den en Ford mondeo 2.2 tdci -06 på 7000 mil för 55200 kr fick samma svar att han bor i england .heter ############### allt stämmde med bilen på bilregistret .

Ring ägaren för säkerhets skulle...

335 Inlägg
2 juni 2011
kattenbus skrev:

fejk
Klart de stämmer mot transportstyrelsen, de fixar ju vem som helst att ta reda på vad bilägaren heter och sedan kalla sig för det..?

BORT från annonsen direkt, anmäl till blocket och sen letar du vidare.

8 Inlägg
2 juni 2011
betala inte in pengar på deta konto!!!!!!!!

Account owner : Darac M-Alina
Bank name : NatWest
Bank address : 57 Victoria Street, London, SW1H 0HN, Westminster branch
Account : 2718 9198
Sort code : 56 00 33
Swift code : NWBK GB 2L
IBAN : GB50 NWBK 5600 3327 1891 98

5 198 Inlägg
3 juni 2011
kaxe skrev:
betala inte in pengar på deta konto!!!!!!!!

Account owner : Darac M-Alina
Bank name : NatWest
Bank address : 57 Victoria Street, London, SW1H 0HN, Westminster branch
Account : 2718 9198
Sort code : 56 00 33
Swift code : NWBK GB 2L
IBAN : GB50 NWBK 5600 3327 1891 98

Inte nåt annat engelskt konto heller OM man inte känner ägaren till kontot.. .cash is king.

2 Inlägg
6 juni 2011
Jag letade efter telefon nr till ägaren men det fanns inget så jag anmälde till blocket o nu är annonsen borta.........

1 Inlägg
15 juni 2011
Nu utger dom sig för att vare en Bo Samuel XXXXX och vill sälja en XC 90  -07 för ynka 127.000:-

Tillvägagångssättet är ungefär alltid det samma. Man lockar med ett akteraktivt pris och bra "återköps garantier och trygga betalningar. Det gör att köparen sänker garden och känner sig trygg och det är precis de som de vill uppnå. Klämde lite på dom för att se om deras  beteende mönster ändrats. Telefon nr de anger är ett Vodafone kontaktkort som inte går att spåra. Adressen är inte giltig.

13 jun 2011 kl. 04:25 skrev xxxxx bo samuel <samuel52353@hotmail.com>:
Hej,

Först och främstvill jag be om ursäkt för eventuella grammatikfel eller dialektala uttryck som jag kanske använder då jag försöker att ge dig så många detaljer som möjligt om bilen för en eventuell försäljning av bilen. Jag vill precisera att jag kommer från Sverige (båda mina föräldrar är svenska medborgare), men jag föddes i England och bor där sedan födseln. Därför pratar jag inte svenska särskilt bra och jag har svårigheter att uttrycka mig. Jag hoppas att detaljerna jag anger både om tillståndet som bilen befinner sig i för närvarande om villkoren för en eventuell försäljning av bilen är lätta att förstå klart och tydligt. Jag ska försöka att illustrera dessa detaljer både på svenska och på engelska. Om du behöver klargöranden, ber jag dig kontakta mig på engelska (helst på engelska om möjligt) eller på svenska (om du inte pratar engelska), så ska jag göra allt jag kan för att beskriva detaljerna på ett så tydligt sätt som möjligt.
Precis som jag skrev ovan, är mina föräldrar svenska och jag har haft ett hus och en egendom i Sverige till förra månaden. Som en konsekvens av den ekonomiska krisen och av familjeskäl, jar huset och egendomen i Sverige sålts. Bilen som nu är till försäljning använde vi i Sverige på semester för privat bruk. När jag sålde huset, försökte jag sälja bilen, men jag hittade ingen köpare som var intresserad av den just då, eftersom jag behövde åka tillbaka till mitt arbete i England så snart som möjligt (jag arbetar som byggnadsingenjör). Därför fick jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige och ta med den till England. Arbetet i denna svåra tid är mycket viktigt för mig och därför tvingades jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige där jag hade kunnat få ett mycket bättre pris än vad jag begär nu. Då jag kom till England, försökte jag sälja bilen, men ingen är intresserad av en vänsterstyrd bil här (i England är alla bilar högerstyrda) och priset man har föreslagit mig är alltför lågt i förhållande till dess faktiska värde. Därför tänkte jag sälja bilen på Internet till en svensk medborgare (eftersom bilen fortfarande är registrerad i Sverige) till ett pris som till och med ligger under det svenska marknadspriset.
Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.
Bilens försäljningspris är 126 000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
- Ägarbytet och överlämnandet av bilen i Sverige bör utföras av ett internationellt transportbolag (ett av de huvudsakliga internationella transportbolagen som erbjuder sådana tjänster) med kontor i Leicester, England (jag bor i Leicester och bilen befinner sig i staden). Tjänsterna som dessa bolag erbjuder är mycket säkra för båda parterna, både för säljaren och för köparen. Genom att du använder dig av denna typ av företag, har du möjlighet att kontrollera bilen innan jag får betalningen för den. Företaget överlämnar bilen direkt till din adress på bara 7 dagar. Bilen åtföljs av ett dokument som kallas ”återlämningsförsäkring” (ett dokument som påminner om ett garanticertifikat). Detta dokument ger dig rätt att prova bilen i 10 dagar och om du inte är nöjd med dess skick, har du rätt att lämna tillbaks den utan att behöva betala något. Tack vare detta dokument, kan du vara säker på att bilen du köper exakt motsvarar den beskrivning du får av mig. Detta transportbolag erbjuder ett antal tjänster som skyddar både köparen och säljaren. Om du anser att transaktionen bör utföras, ber jag dig kontakta mig och begära ytterligare information både om företaget och om transaktionen.
- Den andra möjligheten för att slutföra transaktionen är att komma till Leicester och testa bilen här. I så fall, ska betalning sker i kontanter och biltransporten får köparen stå för. Om du vill köpa bilen på detta sätt, ber jag dig kontakta mig för att bestämma tid för transaktionen.
Detta är informationen jag kan tillhandahålla för närvarande. Om du är intresserad av köpet eller om du vill få mer information om transaktionen och om bilen, kan du gärna kontakta mig.
Slutligen ber jag dig att kontakta mig på engelska om du kan,e terso det är mycket svårt för mig att tillhandahålla detaljer tydligt på svenska. ( Som nämnts ovan, mina föräldrar är svenska medborgare och de hjälpte mig att skriva om detta budskap på svenska, men jag talar inte det språket, eftersom jag föddes när jag bor i England. Jag skulle verkligen vilja att kontakta mig på engelska eftersom mina föräldrar är mycket gamla och sjuka också och jag vill inte störa honom mitt personliga problem ).
Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart.
Med vänliga hälsningar,
xxxxxxx Bo Samuel
38 Hazel Street
Leicester Leicestershire LE2 7JN
United Kingdom
Phone: +44 774 817 5125

Nästa svar från dom
Hi,
As mentioned in my previous message, the car is located in Leicester, United Kingdom. ( The car is currently located into the transport company custody with all the documents ). I left it there because I only have a garage and I am keeping my British car into the garage and also because if we understand to close the deal, this company will take care of all the shipping arrangements, including to make the transfer of propriety onto Your name to The Sweden Consulate from United Kingdom. It is much easier for me to use the services that this company is offering because they will take care of all the paper work, including to make the contract of sale between You and me. The name of the transport company is WorldCargo Logistics. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it. Please go to the transport company's website to see the entire transaction process and also what type of guarantees they are offering for such transactions.
I will also try to explain step by step how we will close the transaction through this company:
(1) First of all and most important, if You agree to close the deal, You will have to send me Your shipping information ( Your Full Name / Date Of Birth / Your Full Shipping Address / Your contact phone number and if available also a contact fax number ).
- After I receive Your shipping information, I will contact the transport company and make the shipping reservation onto Your name and with Your shipping address as the intended receiver. Then I will go to their office to make the transfer of the propriety onto Your name. The transfer of the propriety documents will be done to The Sweden Consulate from Leicester by a legal attorney that works for the transport company and I will support the taxes for making the transfer of propriety onto Your name.
(2) You will receive a notification from the transport company as a confirmation that the car is in their custody, that the car has been inspected, that I have signed for the transfer of the ownership documents to Your name and that the car is ready to be shipped.
- After that, You will have to send the payment to the transport company. The transport company will ask You to send only a deposit amount in advance using their Banking Wire Transfer into their bank account in order to let the car be shipped and not the entire amount that we are dealing for. The balance amount will be paid upon car arrival. As You can see the payment is sent to the transport company and not to me directly. The payment will be forwarded to me only after You will receive the car and confirm that You accept it.
- The transport company will verify the payment, and if everything is in order, they will start the shipment and the car will be delivered to Your door step in maximum 7 Days.
(3) The car will come with 10 days Return Policy ( Period to inspect the car condition and if by any reason You won't be satisfied, You will be fully refunded within 24 hours). If by any reason, You will not be satisfied with the car, You will return the car through the transport company with no expense. ( I will support all the returning taxes ). I am sure that we won't need to use the Return Policy but this is a guarantee from my part that the car is exactly as I described it. After You will receive the car and You will be completely satisfied with it, You will instruct the transport company with Your decision. If everything will be ok from Your part, then they will forward me the founds and the deal will be closed.

Regarding the transfer of the car's ownership documents:
A transfer property request will be sent by the transport company to the Swedish Embassy for approval. I will fill all the car documents with your details, along with a selling contract made and legalized by the transportation company. It will be approved in maximum 24 hours and will be valid only when You will sign it (After the car will be delivered to your address , you will sign the documents and then you will legalize everything with your local authorities without paying any taxes because everything will be paid by me here). All the documents will be done after the Swedish legislation by a legal attorney that works for the transport company.
If You agree to close the deal then send me the information I requested from You above and in maximum 48 hours all arrangements will be done.
Thank You in advance!

Tänk på  1. Att det är inte en enskild liten skojare som försöker blåsa er på bilar, detta är en jätte industri och det sitter folk som är"anställda" för att svara på alla svar de får.
2 .Tro inte att du är ensam om att vara först på bilen. Du är inte först!, du är bara någon av de andra 100-tals som också svarat på annonsen och tror dom kan göra ett klipp!!
3. Bilen som de ska skicka dig finns inte i deras ägo och kommer aldrig att göra då den ägs av någon annan ovetande stackare och de har bara  "lånat bilden" från tidigare annons
Senast redigerat av Fredrik_p (15 juni 2011)

335 Inlägg
15 juni 2011
Bra inlägg..  Nu är dom verkligen på G här, mailen blir mer och mer seriösa och nu efterfrågar dom endast en förbetalning av en mindre summa än köpebeloppet

"The transport company will ask You to send only a deposit amount in advance using their Banking Wire Transfer into their bank account in order to let the car be shipped and not the entire amount that we are dealing for. The balance amount will be paid upon car arrival. "

Vilket säkerligen kommer locka fler människor att gå på denna bluffen...   

Som jag nämnde tidigare så verkar denna scam finnas runt om i Europa.. själv sett  några på Mobile.de (tysk) och hört om nån finsk motsvarighet till blocket som också är utsatt..

Var smarta wink Anmäl annonsen direkt till blocket, så dom tar bort den.. skiter man i det kanske någon annan mer lättlurad köpare åker dit på scamen..

jorgen72
15 januari 2012
Nu är dom igång igen

Hej,

Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter: CPG 513. Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.

Bilens försäljningspris är 79.000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
- Ägarbytet och överlämnandet av bilen i Sverige bör utföras av ett internationellt transportbolag (ett av de huvudsakliga internationella transportbolagen som erbjuder sådana tjänster) med kontor i Lichfield, Staffordshire, England (jag bor i Lichfield, Staffordshire och bilen befinner sig i staden). Tjänsterna som dessa bolag erbjuder är mycket säkra för båda parterna, både för säljaren och för köparen. Genom att du använder dig av denna typ av företag, har du möjlighet att kontrollera bilen innan jag får betalningen för den. Företaget överlämnar bilen direkt till din adress på bara 7 dagar. Bilen åtföljs av ett dokument som kallas ”återlämningsförsäkring” (ett dokument som påminner om ett garanticertifikat). Detta dokument ger dig rätt att prova bilen i 10 dagar och om du inte är nöjd med dess skick, har du rätt att lämna tillbaks den utan att behöva betala något. Tack vare detta dokument, kan du vara säker på att bilen du köper exakt motsvarar den beskrivning du får av mig. Detta transportbolag erbjuder ett antal tjänster som skyddar både köparen och säljaren. Om du anser att transaktionen bör utföras, ber jag dig kontakta mig och begära ytterligare information både om företaget och om transaktionen.
- Den andra möjligheten för att slutföra transaktionen är att komma till Lichfield, Staffordshire och testa bilen här. I så fall, ska betalning sker i kontanter och biltransporten får köparen stå för. Om du vill köpa bilen på detta sätt, ber jag dig kontakta mig för att bestämma tid för transaktionen.

Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart.

Med vänliga hälsningar,
Erik and Karin Marianne Holm
1 Church Street
Lichfield, Staffordshire, WS13 6DZ
United Kingdom
Phone: +44 755 346 2779

Modellår: 2007
Växellåda: Manuell
Miltal: 11.200
Tillverkningsår: 2007
Bränsle: Diesel 
ACC/klimatanläggning m dubbla zoner, stereo/cd/aux-ingång, färddator, elhissar fram och bak, elspeglar, farthållare, multifunktionsratt, bi-xenonstrålkastare med kurvfunktion, stolvärme fram, yttertemperaturmätare, servostyrning, 4WD, ABS-bromsar, antisladd och antispinn, hillhold, airbag förare och passagerare, fjärrtyrt centrallås, rails, avtagbar dragkrok, kyla i handskfack, motorvärmare och kupéuttag, komplett servicebok, besiktigad, nya S-däck Dunlop SP sport 01 R16
Märke: Volkswagen 
Biltyp: Kombi 
Hästkrafter: 140 Hk 
Modell: Passat Variant 2.0 TDI 4Motion 
Färg: Ljusblå 
Motorstorlek: 1968 cc 
I trafik: 2007-12-28 
Drivhjul: Fyrhjulsdriven 
CO2-utsläpp: 182 g/km

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
15 januari 2012
jorgen72 skrev:
*Massa text*

Dryga typer.. Ännu drygare är det att läsa om hur han ska precisera sig om detaljer och liknande... Idioten skriver ju det 20 gånger i början eller nått! roll

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

13 Inlägg
20 mars 2012
här är ett till!!

Hej,
Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter: XTK 403. Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.
Bilens försäljningspris är 72.000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
- Ägarbytet och överlämnandet av bilen i Sverige bör utföras av ett internationellt transportbolag (ett av de huvudsakliga internationella transportbolagen som erbjuder sådana tjänster) med kontor i Manchester, England (jag bor i Manchester och bilen befinner sig i staden). Tjänsterna som dessa bolag erbjuder är mycket säkra för båda parterna, både för säljaren och för köparen. Genom att du använder dig av denna typ av företag, har du möjlighet att kontrollera bilen innan jag får betalningen för den. Företaget överlämnar bilen direkt till din adress på bara 7 dagar. Bilen åtföljs av ett dokument som kallas ”återlämningsförsäkring” (ett dokument som påminner om ett garanticertifikat). Detta dokument ger dig rätt att prova bilen i 10 dagar och om du inte är nöjd med dess skick, har du rätt att lämna tillbaks den utan att behöva betala något. Tack vare detta dokument, kan du vara säker på att bilen du köper exakt motsvarar den beskrivning du får av mig. Detta transportbolag erbjuder ett antal tjänster som skyddar både köparen och säljaren. Om du anser att transaktionen bör utföras, ber jag dig kontakta mig och begära ytterligare information både om företaget och om transaktionen.
- Den andra möjligheten för att slutföra transaktionen är att komma till Manchester och testa bilen här. I så fall, ska betalning sker i kontanter och biltransporten får köparen stå för. Om du vill köpa bilen på detta sätt, ber jag dig kontakta mig för att bestämma tid för transaktionen.
Med vänliga hälsningar,
Leif Martin Torbjorn Olsson!
275 Charlestown Road
Manchester, M9 7BB
United Kingdom
Phone: +44 776 054 8961

Modellår: 2006
Växellåda: Manuell
Bränsle: Diesel
Dags sälja vår fina XC70 D5 Summum.
Utrustningslista:
-Summum paket
-Bränslevärmare med tidur
-Sollucka
-DVD skärmar bak i främre nackstöd (RSE)
-Delbar dragkrok
-Automatisk nivåreglering
-Progressiv servo
-Takspoiler
-Elstolar x2
-Laminerade sidorutor
-Stora stereon (HU-850) med inbyggd 6-skivig CD-växlare
-Skinnklädsel
-Parkeringshjälp
-Xenonljus
-DSTC antisladdsytem
-Larm
-Regnsensor
-Nyckelavstängning till passargerarairbag
-Aut. avbländande backspegel
-Elinf speglar med vattenavvisande glas
-Farthållare
-Färddator
-Elspeglar
-Lastgaller
-MM mm
-Xenia Alufälgar med Michelin sommardäck (rullat en halv säsong, superfina)
-Pirelli vinterhjul (dubbfria) på plåtfälg med originalkapslar (rullat 2 säsonger, riktigt bra)
Märke: Volvo
Biltyp: Kombi
Hästkrafter: 184 Hk
Modell: XC70
Färg: Mörkgrå
Motorstorlek: 2400 cc
I trafik: 2006-04-27
Drivhjul: Fyrhjulsdriven
CO2-utsläpp: 201 g/km

1 Inlägg
9 maj 2012
De är väl på gång hela tiden, hittade hit då min arbetskamrat var sugen på att köpa en bil som stod i England. Exakt samma brev som ovan, denna gång skulle en Volvo säljas och stackaren som fått sin bil "kapad" heter Sven-Ingvar Morin. Som tur var hittade jag hit och kunde förhindra att han gjorde bort sig. Fy fan för de här sortens människor som beter sig på det här sättet!!

Saaboholic
3 129 Inlägg
9 maj 2012
Att dom orkar hålla på..

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 200 Inlägg
9 maj 2012
Om man på Blocket.se vore tvungen att ange behörighetskoden från registreringsbeviset för att skapa en bilannons skulle vi slippa alla sådana här skojare.

För att folk fortfarande ska kunna sälja utlandsregistrerade bilar kan man tillåta att fältet lämnas tomt, men att det då visas en tydligt varning i annonsen, typ "OBS! Säljaren av bilen kanske inte äger fordonet".

Saaboholic
3 129 Inlägg
9 maj 2012
Minister skrev:
Om man på Blocket.se vore tvungen att ange behörighetskoden från registreringsbeviset för att skapa en bilannons skulle vi slippa alla sådana här skojare.

För att folk fortfarande ska kunna sälja utlandsregistrerade bilar kan man tillåta att fältet lämnas tomt, men att det då visas en tydligt varning i annonsen, typ "OBS! Säljaren av bilen kanske inte äger fordonet".

Riktigt bra idè, det borde du lägga fram som förslag till dom.

1 200 Inlägg
9 maj 2012
hedley skrev:
Minister skrev:

Riktigt bra idè, det borde du lägga fram som förslag till dom.

Det har jag gjort. Om jag får något svar kopierar jag in det här.

Saaboholic
3 129 Inlägg
9 maj 2012
Tråkigt bara att folk är så jävla dumma och godtrogna att dom går på sånt. Jag skulle aldrig i helvete betala för en bil jag inte sett i verkligheten oavsett pris.

Om ni har deras IP så kan man ju "råka" stänga ner deras internet åtkomst smile

Sök