3181
Sök

S40 t4 -98. Bluddrar, går ryckigt och svarar inte på gaspådrag.

5 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#1
Hej !

Har fått problem med min bil. Det är så att när den börjar bli varm så börjar
den bluddra och gå ryckigt, och den svarar knappt på gasen.. Den blir riktigt
slö med andra ord.. Men när bilen är kall verkar den gå som vanligt.. Nån som
har en idé om vad det kan vara för något ? Har provat tagit bort kabeln till LMM
och bilen går lika illa då. Är det bra eller dåligt ? Är inte så haj på bilar så
hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.

Tacksam för svar ! / Jimmy

2 982 Inlägg
28 januari 2010
#2
tändspolarna? du har 2st.
en för 1an och 4ans cylinder samt en för 2an och 3ans.
dålig kvalité på dessa trots BOSCH.

vanligt fel på s40 96-04......


x40
1 209 Inlägg
28 januari 2010
#3
Residence skrev:
tändspolarna? du har 2st.
en för 1an och 4ans cylinder samt en för 2an och 3ans.
dålig kvalité på dessa trots BOSCH.

vanligt fel på s40 96-04......

du glömde en sak!! DYRA med!! sad
Senast redigerat av mr_Hasse (28 januari 2010)

Volvo S40 turbo.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 januari 2010
#4
Jimps skrev:
Hej !

Har fått problem med min bil. Det är så att när den börjar bli varm så börjar
den bluddra och gå ryckigt, och den svarar knappt på gasen.. Den blir riktigt
slö med andra ord.. Men när bilen är kall verkar den gå som vanligt.. Nån som
har en idé om vad det kan vara för något ? Har provat tagit bort kabeln till LMM
och bilen går lika illa då. Är det bra eller dåligt ? Är inte så haj på bilar så
hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.

Tacksam för svar ! / Jimmy

Är det ingen skilland när du kör utan LMM inkopplad så kan det nog vara den som bråkar.
Tändspolarna är vanligt men den brukar inte bli så jätte dålig av som du beskriver.

Autotech

5 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#5
Oki, tack ! Ska kolla upp dom !

5 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#6
Nej det är ingen skillnad alls när jag kör med den urkopplad.. Jag ska ta och skaffa mig en ny sådan med !

493 Inlägg
28 januari 2010
#7
toppackning... när tempen stiger på kylvätskan trycks vatten/glykolblandningen in i motorn, rök och dålig ork som följd. prova provtryck systemet för säkerhets skull, billigare än att köpa spolar och lmm till en början.

Googlemaster

marcus1
28 januari 2010
#8
Hade samma problem på min gamla s40 (kanske den du köpt^^) tog 5 minter sen blev motorn varm som satan, mkt hackigt, svajande tomgång, rycker när man gasar. Jag bytte spolarna så funkade det i några veckor (jag köpte begagnade). Så köp ett par nya såna ska det nog fixa sig.

5 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#9
Hahah ja de kanske är din gamla då tongue

Hur ser man om toppackningen e kass då ? Ja har noll koll på bilar :S

Ja får kolla de där först då, sen köpa spolar o de där andra skiten :S

Skitbil..

5 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#10
Men om toppackningen är knas på den ? Borde inte bilen koka då o ha sig ?


Sök