3843
Sök

Vindrutetorkarna och spolningen startar när man startar lyset

15 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
jag har fått ett fel på min w124 250d-88. när jag vrider på lyset startar vindrute tårkarna och spolningen. när jag vrider av lyset stannar dom. jag har aldrig haft de felet och tycker de är helmysko. så om nån kan eller vet nått man kan göra åt de är jag helnöjd för ett svart

1 019 Inlägg
28 januari 2010
Ett långskott.

Detta händer ibland på Saab 9000. Det är en diod i strålkastartorkaren som ger upp vilket ger resultatet du beskriver. Har för mig att det är Bosch som tillverkat torkarna och samma typ av konstruktion lär ju sitta på flera bilar. Ett långskott som sagt men om det inte är för mycket krångel så kan du ju testa att koppla ur strålkastartorkarna.

15 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
ok. tack för det. kan även tillägga hur allt började. jag startade spolningen i morse och så spålade de på och torkarna gick för fullt. jag stannade och slog av lyset och motorn sen startade jag den igen. då funkade allt. gjorde samma sak nu på eftermiddagen. men när jag parkerade hemma provade jag igen och då hände samma sak igen. men den här gången så startar allt så fort jag vrider igång lyset. dock inte ljustutan. helkonstigt tycker jag

Sök