2972
Sök

Hög bränsleförb. 745 turbo

Tvivlare
2 266 Inlägg
4 februari 2010
sitter väl en och annan vacummslang på en sån motor? tål nog att ses över, dom brukar ju torka ut och spricka.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

136 Inlägg
4 februari 2010
Min drar strax över 2 liter milen När det gasas. Dock gasas det ju oavbrutet i detta väglag annars ligger den väll på ca 1-1.5 l milen. Dock har jag bara en 745 gl. Men dricker de gör den när den används rätt:D

6 Inlägg
4 februari 2010
kollat så kamremen står rätt?

342 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
intercoolern har jag inte kollat mer än med startgas bilen går lite ojämt på tomgång emellanåt men inget så. den svarar på gasen men laddet varierar mellan 0,9 -0,8 kanske ska testa att montera en annan intercooler.

204 Inlägg
5 februari 2010
som sagt kolla kamremmen, min syster har en 940 turbon som drog runt 2 lite oavsett och då stod remmen 1 kugg fel. men den gick hur bra som hälls har jag för mig

342 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
har småpillat med bilen lite fram å tebaka å har lyckats få ner den te 1,5 liter milen men tycker ändå detta e lite mkt.. men efter en check efter arbetet idag så har jag bytt t-stift (igen) då det va volvo orginal som hade väldigt lustiga färger på elektroderna.. satte i NGK istället..  nöp även tillförseln till kallstartsventilen så får se om det blir någon deciliter till kanske per mil.  kammremen e oxå kollad en gång te.. inställningarna e riktiga men remmen "glappar" lite i sina kuggspår någon som vet om det ska vara så??

Sök