Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
Äntligen fick jag tillbaks telefonen så man kan ta lite bilder igen... Ikväll hoppade jag över träningen för att jobba..efter 20 minuter blev det strömavbrott i hela kvarteret och -12° kallt...så det blev inte gjort så mycket. Fick gjort en pappmall till dörrförstärkningen som skall klippas ut i plåt, sickas och kantvikas på sina ställen - fler bilder kommer så småningom. Därefter kan man göra klart gångjärnen och passa in dörren lite bättre.
Idag klippte jag ut förstärkningsplåten samt körde den några varv i sicken....
Testar så den inte blir för liten....
Så...nu skall bara ovansidan vikas samt plåten renklippas (och sickas på ett par ställen till för att styva upp den ännu mer) innan gångjärnsfickorna skall svetsas på plats och plåten på dörren. Skall slakta ett par gamla bildörrar för att ev "låna" rutskenor mm när jag väl får hem dörrutorna från USA..
Läser så fort det är uppdaterat,har aldrig kommenterat,men du gör ett sinnessjukt bra jobb,ser fram emot det den dagen du visar film när du drar en repa.
Läser så fort det är uppdaterat,har aldrig kommenterat,men du gör ett sinnessjukt bra jobb,ser fram emot det den dagen du visar film när du drar en repa.
Tack så jättemycket-roligt att höra att bygget uppskattas, det ger en gnista att fortsätta bygga! Klart det skall filmas - den dagen brukar vara en av dom bättre när man ruppar runt kvarteret för första gången med ett nytt bygge...
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
18 januari 2013
#475
33Coupe skrev:
Så...nu skall bara ovansidan vikas samt plåten renklippas (och sickas på ett par ställen till för att styva upp den ännu mer) innan gångjärnsfickorna skall svetsas på plats och plåten på dörren. Skall slakta ett par gamla bildörrar för att ev "låna" rutskenor mm när jag väl får hem dörrutorna från USA..
Att du inte låter nån lokal glasmästare skära till lämpligt glas till bilen då? måste väl vara säkrare för passformen än att köpa från USA ?
Så...nu skall bara ovansidan vikas samt plåten renklippas (och sickas på ett par ställen till för att styva upp den ännu mer) innan gångjärnsfickorna skall svetsas på plats och plåten på dörren. Skall slakta ett par gamla bildörrar för att ev "låna" rutskenor mm när jag väl får hem dörrutorna från USA..
Att du inte låter nån lokal glasmästare skära till lämpligt glas till bilen då? måste väl vara säkrare för passformen än att köpa från USA ?
Förvisso, men man bör väl använda härdat glas (samma som i "moderna bilar") men sådana kan man väl inte skära till eller har jag fel där? Jag skall kanske checka det innan jag trycker på beställ knappen....
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
18 januari 2013
#478
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
33Coupe skrev:
Så...nu skall bara ovansidan vikas samt plåten renklippas (och sickas på ett par ställen till för att styva upp den ännu mer) innan gångjärnsfickorna skall svetsas på plats och plåten på dörren. Skall slakta ett par gamla bildörrar för att ev "låna" rutskenor mm när jag väl får hem dörrutorna från USA..
Att du inte låter nån lokal glasmästare skära till lämpligt glas till bilen då? måste väl vara säkrare för passformen än att köpa från USA ?
Förvisso, men man bör väl använda härdat glas (samma som i "moderna bilar") men sådana kan man väl inte skära till eller har jag fel där? Jag skall kanske checka det innan jag trycker på beställ knappen....
på min 55a är det 1/4" Laminatglas orginal, kommer bli gröntonat 6mm laminatglas från glasmästarn nu.