ExtraKim skrev:
Bra? Nej!
Kul? Ja!
Det är fan så mycket mer intressant att se en Super Street bil som tävlar i dB Drag än en Extreme bil...
Jag hade hemska missljud i mitt tak innan jag dämpade det, det vek sig och det riktigt "sjöng" i taket när det gick tillbaka till orginalformen.
Det är riktigt intressant att titta på flexande bilar i slowmotion, det ser ut som att det går en våg genom/längs med dörr-rutorna och glaset böjer sig i riktningar som i alla fall jag trodde var omöjliga för glas.
Tycker personligen att extrembilar är roligare då jag vet vilket arbete det ligger bakom dem.
Men det är ju iofs en helt annan sak eller sida av myntet om man vill säga så

Nu påstår jag INTE att det är lite arbete bakom SS-bilarna...men det är MER bakom X-bilarna....vilket du själv vet

Ang. att det ser ut som en våg........erhm Kim det ÄR en våg som skapas pga ljudvågorna

Vågor skapas av vågor......enkelt utryckt.
Imponerande att se rutor svänga såpass mkt utan att ge sig ja.....men det har mer med glaskonstruktionen att göra än stereobygget, en helt annan teknisk aspekt mao.
Nej.......lägger ner just detta då vi kan vända och vrida på vad som gör olika saker intressant eftersom det finns lika mkt åsikter som människor

Softis skrev:
Lonefox skrev:
M_icke_ skrev:
Men ni måste hålla med om att det häftigaste som finns är en volvo 744 med skramlande nummerplåt!

Nej......jag tycker det är häftigare med tex. en Renault R4 som man bara hör lite lätt "Brrrrr" ifrån när den spelar 170+db

Och NEJ det är INTE plåtvibrationer man hör....

Vad är det som "Brrr" då?

Min skylt vibrerar inget btw

Bas?

Basen har ju en benägenhet att vandra LÅNGT rent ljudmässigt.....hur tror du att elefanter och valar som exempel kan kommunicera över flera km avstånd utan ngn teknik som tex vi använder oss av?

Så även i en extrembil så märker man av basen även på utsidan.
Men vad jag menar är att jag finner det MER imponerande att en extrembil låter MINDRE på utsidan vid 170+db än vad showbilen på andra sidan låter med runt 140db