3458
Sök

bort

20 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
............
Senast redigerat av nilsson20 (9 februari 2010)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 februari 2010
Konstigt du inte får några 50-55 papp när bilpriser.se värderar den till 22-27 typ vid privataffär...finns köprådstrådar om GTI här, sök så ser du alla eventuella brister me golf o den motorn..inga större bekymmer iaf

2 982 Inlägg
8 februari 2010
skulle våga säga att det är ett rakt av nedköp.

huh?
10 427 Inlägg
8 februari 2010
Mortalis skrev:
Konstigt du inte får några 50-55 papp när bilpriser.se värderar den till 22-27 typ vid privataffär...

Kollar man till vad andra E46:or kostar av årsmodellerna 98/99
(318, 320, 323) så ligger dock priset ok i förhållande till dessa.
Edit:
Eller vad andra säljare vill ha för sina givetvis.
Senast redigerat av steifan (8 februari 2010)

jorgen72
8 februari 2010
Residence skrev:
skulle våga säga att det är ett rakt av nedköp.

Det är ju helt klart inget nerköp o byta en 3 serie snikmodell mot en golf gti men det är ju skicket på bilarna som avgör

2 982 Inlägg
8 februari 2010
hade det vart snack om en R32a så hade det varit ett lyft direkt.
men ställ upp en för- och nackdels lista.. så ska du nog se vilken bil som vinner.
i TS fall så hade golfen rullat snart "färdigt" med sina 22k mil i bakluckan.
och att han får 19"are på köpet är lite som plåstret på såren.... HAH

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 februari 2010
Jag håller med om att en snik-bmw mot en Golf med lite motor är ett rejält nedköp, inget jag hade gott med på. Då hade jag antingen behållit Bmwn, eller om jag gjort en riktigt bra affär så hade jag köpt Golfen med syfte att sälja den.

Sedan finns förstås chansen att man trivs med bilen och behåller den ett tag, allt kan hända. Men jag hade ändå tyckt jag bytt ner mig smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

jorgen72
8 februari 2010
Det är ju konstigt att bilen inte blir såld om bmw är så bra :De4t är en kille på åkeriet som har en 328 99 som han vill sälja för ca 60 tusen o den blir inte såld heller o det är ju riktigt korkat o skriva att en golf gti snart har rullat färdigt för att den har gått 22tusen o jämför en vw o en bmw från ´samma år o dom är några år så är ju oftast bmw rostigare

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
8 februari 2010
En Golf GTI mot en snik-BMW? Tycker det låter som ett bra byte förutsatt att Golfen är i vettigt skick.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 februari 2010
jorgen72 skrev:
Det är ju konstigt att bilen inte blir såld om bmw är så bra :De4t är en kille på åkeriet som har en 328 99 som han vill sälja för ca 60 tusen o den blir inte såld heller o det är ju riktigt korkat o skriva att en golf gti snart har rullat färdigt för att den har gått 22tusen o jämför en vw o en bmw från ´samma år o dom är några år så är ju oftast bmw rostigare

Mogen kommentar, är det konstigt att bilen inte blir såld när det står för högt i pris? Speciellt i dessa tider.

Både E46 och Golf har riktigt bra betyg i rostskydd, och båda modellerna har sina svaga punkter. E46ans är motorhuven i skarvarna mot framlyktorna och i vissa fall bakluckan, då runt listen över registeringsskylten. Ska du påstå att Bmw oftare är rostigare får du presentera källa på detta med...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

20 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
Konstigt du inte får några 50-55 papp när bilpriser.se värderar den till 22-27 typ vid privataffär...finns köprådstrådar om GTI här, sök så ser du alla eventuella brister me golf o den motorn..inga större bekymmer iaf

Värderingar på bilpriser.se är inte allt.
Jämför gärna på blocket så får du se vad priserna ligger på. För 22 tusen får du inte ens en sönderkörd e36a, men stunt samma. Bilen har legat ute i knappt en vecka och har redan fått 10-15 intressanter och två st har varit och kollat på bilen. Tror inte att det blir några problem att få bilen såld för 46-48 00:-, som jag är nöjd med.

Hur som haver så har jag bestämt mig för att inte byta mot golfen.

Tack för svaren
Niklas

Sök