Nu är blocket lackat cylinderväggarna är honade blankt och fint blev det:D alla nya lager och bultar på nu samt veven är monterad:D bilderna säger nog en hel del
En lite fundering bara, sveriges snabbaste supra? i mina öron låter det som en ganska så lättad bil och en massa pengar på motorn?
Så varför trycka i onödig vikt?
Återigen, sveriges snabbaste NA-supra. Inte snabbaste supran överlag.
Men jag håller med om onödig vikt, förstår inte varför du måste ha stereo på längre sträckor; det kallas motorljud på höga varv, och att välja de små svängiga vägarna framför de stora raka =P
En lite fundering bara, sveriges snabbaste supra? i mina öron låter det som en ganska så lättad bil och en massa pengar på motorn?
Så varför trycka i onödig vikt?
Återigen, sveriges snabbaste NA-supra. Inte snabbaste supran överlag.
Men jag håller med om onödig vikt, förstår inte varför du måste ha stereo på längre sträckor; det kallas motorljud på höga varv, och att välja de små svängiga vägarna framför de stora raka =P
Förstår hur du menar men när jag ska åka långt ca minst 1timmes enkelresa så skönt med lite ljud;) ska man t ex till ENAträffen med röda faran så är det bara E18
härligt o se att du börjar satsa på viktiga saker som att ta bort de jävla mattorna. jag har inte några asfaltmattor i bilen heller, dock så är det original på min bil.
Hur cirkus är kamaxlarna specade? Toppen ser riktigt fin ut.
Bromsningen det stog 237kusar, var det med motorn innan den togs ur? Hur mycket varv blir det? borde gå att varva rätt högt med en fin svängningsdämpare... Vilket styrsystem blir det?
Lycka till!
Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
Bromsningen det stog 237kusar, var det med motorn innan den togs ur? Hur mycket varv blir det? borde gå att varva rätt högt med en fin svängningsdämpare... Vilket styrsystem blir det?
Lycka till!
+1
237 hästkrafter bromsades innan motorn togs ur för ombyggnad/trimning ja. Resten kan jag ej svara på då jag ej vet.
Lycka till!
Toppen är byggd för hålla för 11000rpm/min Kamarna pallar med med till 10000rmp/min men botten pallar till 9000rpm/min så jag sikta på att ha varvstoppet runt 8000-8500rmp/min för att vara på den säkra sidan;)