4284
Sök

Hjälp!! vart finns batteriet??

32 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Hejsan, Jag har en Bmw E34 525a som står nu,
Jag skulle koppla in slutsteg och baslåda med min polare men efter vi fixat med kablarna och de, Så skulle vi kolla batteriet,

Då hittade vi ett problem, Vi hittar inte det jävla batteriet. hmm Vi har kollat i bagageutrymmet och under huven.

Är det någon som har bild eller kan förklara vart det sitter så hade jag varit jävligt tacksam, För det måste ju finnas ett batteri smile

558 Inlägg
10 februari 2010
sitter nog under baksätet:)

32 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Normark skrev:

Okej tack så hemskt mycket, Det ska kollas omedelbart imorgon efter jobb smile

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 februari 2010
Sitter under baksätet ja

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

x40
1 209 Inlägg
10 februari 2010
Normark skrev:

tänkte precis skriva d... kolla på baksätet där ska du hitta batteriet..

Volvo S40 turbo.

32 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Okej, Tack ska ni ha som svarat. Ska kolla det som sagt imorgon, Men är det någon som vet vart under baksätena, Eller måste jag riva ut alla sätena för att komma åt batteriet?  tongue

Defloratör.
641 Inlägg
10 februari 2010
Jayzis skrev:
Okej, Tack ska ni ha som svarat. Ska kolla det som sagt imorgon, Men är det någon som vet vart under baksätena, Eller måste jag riva ut alla sätena för att komma åt batteriet?  tongue

Lyft bara på sittdynan bak så sitter det där väl synligt:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

32 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
nitrox skrev:
Jayzis skrev:

Lyft bara på sittdynan bak så sitter det där väl synligt:P

Okej, tack det får jag testa imorgon smile
Återkommer med svar på hur det gick

2 021 Inlägg
10 februari 2010
du har även en plusplint i motorrummet, så slipper du riva fram batteriet om du ska te.x ladda det.

Defloratör.
641 Inlägg
11 februari 2010
Rille0 skrev:
du har även en plusplint i motorrummet, så slipper du riva fram batteriet om du ska te.x ladda det.

Precis den sitter då mitt på insuget typ mellan rören. Förutsatt att man har m50 motor:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

32 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Hej igen smile , Vi fick fram batteriet, Så jag tackar för den hjälpen om vart det fanns. smile

Men jag har en fråga till. Vart brukar remouten sitta bakom sterion? Hehe tongue

Vi fick igång steget men den stänger inte av sig när jag vrider av tänningen, Så måste ha kopplat in remouten fel. Vi kopplade den till den gula sladden bakom sterion. Är det fel isåfall vilken brukar det va??
Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Jayzis (11 februari 2010)

16 197 Inlägg
11 februari 2010
Jayzis skrev:
Hej igen smile , Vi fick fram batteriet, Så jag tackar för den hjälpen om vart det fanns. smile

Men jag har en fråga till. Vart brukar remouten sitta bakom sterion? Hehe tongue

Vi fick igår steget men den stänger inte av sig när jag vrider av tänningen, Så måste ha kopplat in remouten fel. Vi kopplade den till den gula sladden bakom sterion. Är det fel isåfall vilken brukar det va??
Tacksam för svar smile

den gula kabeln är ju konstantström.. till stereons minne.

har du en orginalstereo i ilen?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

32 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Jayzis skrev:

Vi fick igår steget men den stänger inte av sig när jag vrider av tänningen, Så måste ha kopplat in remouten fel. Vi kopplade den till den gula sladden bakom sterion. Är det fel isåfall vilken brukar det va??
Tacksam för svar smile

den gula kabeln är ju konstantström.. till stereons minne.

har du en orginalstereo i ilen?

Nej det är ingen orginal sterio.  Tacksam om ni hade kunnat svara på vilken kabel som är till remout?? smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
11 februari 2010
Troligvis heter den typ ANT.

Brukar finnas kopplingsskema på steriosarna.

Annars bara att mäta sig fram.

ALLA mina (4st) har varit blå.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

32 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
ToTTeN skrev:
Troligvis heter den typ ANT.

Brukar finnas kopplingsskema på steriosarna.

Annars bara att mäta sig fram.

ALLA mina (4st) har varit blå.

Aha okej, Ja jag är inte så hajj på detta är nybörjare rättare sagt, Men om jag ska mäta de, Vad ska det va för ström då? Asså så jag vet att det är rätt sladd jag klipper och skarvar :p

16 197 Inlägg
11 februari 2010
du ska ha 12v ut från stereon endast när stereon är igång..
Senast redigerat av evilaudio (11 februari 2010)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 650 Inlägg
11 februari 2010
Du har kanalsladdarna (typ lila, gråa å allt va de e) sen har du röd, gul orange, svart=upptaget, vad blir kvar? jo remouten, blå eller en grön

32 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
Det va inte den blåa, Vi mätte och kollade så det va den röda, men tack för all hjälp. smile

Sök