MT-Adam skrev:
Rquired skrev:
JonR skrev:
Och för en annan som inte fattar nånting om dessa prylar, vad är den bra till förutom att ringa på? Vad kan den tillföra en vanlig människa som mig för att förenkla vardagen? Ni pratar om apps och grejor, vad hjälper dom en med? Om nån nu orkar förklara!
![smile](img/smilies/smile.png)
MVH/Jon
1.
Om man bortser från alla funktioner är det helt enkelt en jävligt pålitlig mobil. Bara det är en skäl till köp.Sedan så finns ju dessa "Apps", och det är helt enkelt små saker som hjälper till eller underhåller en i vardagen. Det kan vara allt från Spel och program som facebook, blocket till "Tv" i mobilen (SVT eller TV4 play) och GPS. Eller program som konverterar mellan olika enheter (tex miles-->km)
Lite svårt att förklara, det mesta går väl egentligen snarare under kategorin "kul" än "nödvändigt". Men nog förenklar det vardagen
![smile](img/smilies/smile.png)
det duger min enda mobiltelefon som jag någonsin haft till, Nokia 3310
![wink](img/smilies/wink.png)
en kompis har en Iphone och det är väl jätte bra, men tveksam kamera och högt pris. jag tycker det känns tråkigt att köpa sådana nya och dyra telefoner då det kommer en som är bättre om några månader och då har iphonen sjunkt en hel del i värde...
tror det är glasskärm på dom åxå, kan tänka mig att det är lite känsligt...
men ja fattar inte hur man får in så mkt funktioner å saker i en så tunn jävel
![tongue](img/smilies/tongue.png)
3310 är pålitlig eftersom den helt saknar finesser, dessutom tar åldern död på dom flesta idag. iPhone har mycket riktigt glasskärm, bra för oss som är rädda om telefonerna då det är tåligare mot repor och ger fan så mycket bättre känsla. Sämre för dom som anser att en mobiltelefon skall tåla lite smisk
![roll](img/smilies/roll.png)
iPhone är dyr, men har också andrahandsvärde. Dessutom ger den också betydligt mer än lika dyra värstinglurar från ex. SE som krånglar avsevärt mer och känns inte i närheten av lika välbyggd. Och som dessutom heller inte når upp till iPhones känsla i OS och touch.
Tveksam kamera? Tja, det är en mobilkamera. Må så vara att det finns bättre kameror, men en mobiltelefon blir aldrig bra nog att ta riktiga bilder med. Eftersom man ändå enbart har bilderna i telefonen för eget bruk, duger iPhones kamera bra.
Sedan finns det förstås dom som faktiskt använder sina mobilkameror som substitut till en vanlig digitalkamera. Dom bryr sig kanske inte lika mycket om kvalité, i så fall hade de köpt en riktig kamera.
Och i så fall bör väl denna minoritet inte titta på iPhone, men att bygga in en värstingkamera bara för "advertising" och några få som verkligen använder den känns onödigt.
På
www.iphoneinfo.se/forum finns en tråd med bilder tagna med iPhone, och det är definitivt inga skräpbilder...