har kört med svetsat och ausie,
bra fäste med riktigt svetsad axel å en rundsväng så snäpper man av drivaxeln utan problem...
ausien är inget finlir men när den låser så gör den det rejält 100%.
kollar jag på volvo axlar som jag har erfarenhen av så fuskar många med tryckbrickorna å då ligger den kvar när den skulle ha släppt och kan släppa med en rejäl smäll av spänningen som har bygts upp i chassit, det finns ett min mått å brickorna hittas på volvo.
har du mjuka bussningar å går in i en kurva å släpper gasen mitt i så släpper diffen å frigörspänningen i chassit, bilen går från understyrd till överstyrd.. kan kännas lite läbbigt.
i en brux bil skulle jag inte ha något av alternativen, då skulle jag lätt ta en lamell diff.
men jag skulle aldrig byta lockern mot svetsat igen
-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.