Är dessa nödvändiga att ha? Såg idag att jag saknade åtminstone den bakre(tror jag.. vet ej hur långt bak den främre går)... om man öppnar huven så ser man rakt ner till marken genom motorns bakre del... har inte haft möjlighet att se om jag saknar den främre pga snö så jag kommer ej under bilen...
Är dessa nödvändiga att ha? Såg idag att jag saknade åtminstone den bakre(tror jag.. vet ej hur långt bak den främre går)... om man öppnar huven så ser man rakt ner till marken genom motorns bakre del... har inte haft möjlighet att se om jag saknar den främre pga snö så jag kommer ej under bilen...
Tack på förhand! Mvh Lars
Det är bra att ha, de skyddar mot skräp, regn, snö ja allt sådant. Men ett måste är det nog inte, ifall det nu inte är ett krav från bilprovningens sida, men det tror jag ej.
De kan även ha en annan funktion och det är att styra luften rätt genom kylpaketet och vidare bakåt genom motorutrymmet för att ventilera detta på rätt sätt. Jag tycker du skall skaffa en ny.
Absolut det kan ju vara så, men den bakre delen som täcker över bakre delen av motorn samt växellåda borde ju inte ha så mycket med kylning att göra eftersom den sitter långt efter kylaren osv?!?
Absolut det kan ju vara så, men den bakre delen som täcker över bakre delen av motorn samt växellåda borde ju inte ha så mycket med kylning att göra eftersom den sitter långt efter kylaren osv?!?
Nu har jag inte sätt det bakre skyddet avmonterat, men det främre har ju "intagshål" för luft, men det bakre är väl bara en formskuren plastbit så vitt jag sätt av bilder... eller? en dyr sådan btw... för att vara en plastbit...
jag TROR det är bara dom med automat som har det men ja är inte säker
Ok... min är 6 vxl manuell.... någon mer som vet? Känns ju dumt att ersätta något som inte behövs... jag har för mig att det satt en där förut i alla fall... Lyckades tappa en hylsa förut som ja landade på någonting av plast och inte marken... = den försvann för evigt
Så jag tror och är ganska säker på att jag haft det... men om någon vet bättre så upplys mig :-)