jag varken limmar eller fettar in dom och jag har aldrig hört något ljud alls ifrån splinsen. så dra bara med bulten helst med loctite om du kör med den gammla skruven.
Har fått in massor med bilar med missljud från splinsen när man ex ändrar färdriktning då rör de sig lite.. När jag menar lim så kör folk loctite av en rätt så "snäll" grad så de sitter inte så djävulskt
Byt bulten och dra den med rätt moment så tystnar det.
hur kommer jag till bulten vart sitter den? vad menar du med rätt moment hur hårt ska jag dra åt? ska jag bara byta bult eller både bult och smöra lite på bulten men lockiete eller vad det heter nu?
Byt bulten och dra den med rätt moment så tystnar det.
hur kommer jag till bulten vart sitter den? vad menar du med rätt moment hur hårt ska jag dra åt? ska jag bara byta bult eller både bult och smöra lite på bulten men lockiete eller vad det heter nu?
För det första är det muttern du ska ha bort inte bulten och den sitter i navet när du tar bort fälgarna fram... Den sitter limmad original. drog åt min med mutterknackarn utan fett eller lim och det kom inga missljud.
Bulten sitter i mitten på navet, om du köper nya på Volvo så kan dom kolla vilket moment dom skall dras med. Dom skall även vinkeldras. Om du drar den med en mutterknackare går den av! Chrille855 har troligtvis en 850 där sitter det en mutter.
Bulten sitter i mitten på navet, om du köper nya på Volvo så kan dom kolla vilket moment dom skall dras med. Dom skall även vinkeldras. Om du drar den med en mutterknackare går den av! Chrille855 har troligtvis en 850 där sitter det en mutter.
Sry tänkte på min gamla 850 sitter bult på min V70 men mutterknackarn funkade på den med....
Byt bulten och dra den med rätt moment så tystnar det.
hur kommer jag till bulten vart sitter den? vad menar du med rätt moment hur hårt ska jag dra åt? ska jag bara byta bult eller både bult och smöra lite på bulten men lockiete eller vad det heter nu?
För det första är det muttern du ska ha bort inte bulten och den sitter i navet när du tar bort fälgarna fram... Den sitter limmad original. drog åt min med mutterknackarn utan fett eller lim och det kom inga missljud.
för det andra det var folk som tipsade o skrev bulten så trodde det var det...
Bulten sitter i mitten på navet, om du köper nya på Volvo så kan dom kolla vilket moment dom skall dras med. Dom skall även vinkeldras. Om du drar den med en mutterknackare går den av! Chrille855 har troligtvis en 850 där sitter det en mutter.
hur mkt tar volvo för att fixa det?
menar du om jag ska köpa bulten eller? ska man inte dra åt den med vanlig mutterdragare? vad är vinkeldras? är det bra o byta bulten också eller bara dra åt den som sitter i?
Den skall dras med ett visst moment och sedan dras tex 90 grader till,volvo rekomenderar att alltid byta bulten. Du kan prova att dra åt bulten lite extra men dra inte av den.