lite gjort igår.. kapade upp ena skärmen ännu mer för att testa en "variant" falsa skärmkanten för att kunna fälla in breddningen en bit så jag slipper spackla riktigt lika mycket.. men det dumma e att där e så dålig passform på breddningen så jag får lösa det på nåt sätt.. kan ta mer bilder imorrn för att visa va felet e med passformen där
iaf, såhär såg det ut
detta används för att falsa
Tobbe från jobb visar hur det ska användas (tack)
nu syns det dåligt på den här bilden, men här ser man va som händer vid falsning.. den skjuter asså in plåten en mm ungefär så att jag sen kan sätta breddningen i förskjutningen.. en mm e väl inte så mycket men alla vet vi väl att där ska va så lite spackel som möjligt
så ser det ut än så länge.. idag åkte jag inte ut då sambon kom hem från sin utlandsresa så jag tänkte jag skulle tillbringa lite tid me henne o samtidigt ta en paus från mekandet.. update kommer imorrn!
blir tyvärr ingen rolig uppdatering idag fick inte tag på min garagekollega som har enda nyckeln in.. blir lite övertid imorrn på jobb, men blir det inte för sent så kör jag på lite o så kommer uppdatering senare på kvällen
nu ska det snart spacklas o sånt o då blir det dammigt som fan så cabben e uppfälld o täckt så det inte fastnar i den.. ORKA rengöra tygtak! haha.. här e även huven avskruvad
sen fick jag lägga på lite mer fogskum på bakre stötisen
o så dags o spackla sidokjolar o front..
övertid på jobb imorrn så update här kommer inte igen förrän torsdag
liten bild på det där glasfibret jag la på sidokjolarna.. visade bara tejp kom jag på
rensat bakluckan o allt annat på lister osv...
liten bild på breddningen på bakre stötfångaren
sen har jag borrat hål till backvarnarna i bakre stötfångaren
en provmonterad.. perfekt passform!
har tyvärr inte hunnit med det jag ville hinna me den här veckan, men jag har tagit ledigt på fredag o har hela helgen framför mig så då ska där hända en hel del grejer
har tagit beslutet att breddarna bak ska va innanför plåten istället för utanför.. blir mycket mindre spackel osv då..
sen tyckte ägaren till bilen att nåt saknades på diffusorn bak, så det blev såhär :p
kapat upp innerskärmen så vi slipper skavsår på däcken
måste rostskydda osså
nu sitter breddarna på plats osså, popnit användes till detta
sidokjolarna ska osså breddas något
fyllt på med fogskum innanför för att få lite extra stabilitet för breddarna.. för detta tejpades där upp mellan innerplåten o glasfiberbreddningen o sen borra jag upp hål som va tillräckligt stora för att få in "röret" från fogskumsflaskan