4264
Sök

Audi 80 1,8s -89 kamaxlens rätta läge

38 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Hej har haft av tooplocket för att byta topplockspackning och har spänt det och så. Nu är det bara kamaxlen som ska sättas i rätt läge. jag har använt mig av hynes boken men fattar inte riktigt hur dom menar i den och har använt aoutodata för att kolla hur det ska sitta men där inget direkt som vissar så att jag vet hur den är i rätt läge.  Jag vet att där är en körnprick på kamdrevet men där är ingen ngn annan stans på tex ventil kåpan eller på blocket inte som jag kan se i alla fall  sätter in en bild så kanske ni kan tolka det bättre än jag. hade gärna uppsakatat om någon kunde kanske skicka en bild på hur det ska sitta när man satt dit det korekt. big_smile ps jag har förståt hur dom dreven där nera ska stå det är bara kamdrevet som jag har problem med mvh johannes cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/50300/868394_3uo9ln.jpg
audi 80 1,8s kamremslägena

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 mars 2010
Pricken på baksidan av kamdrevet ska stå emot bakre kamremskåpans (plåten mot toppen) högsta hörn på höger sida sett framifrån.

Så var det på min 1.8 (JW motor) men jag vet att i andra motorer, tex NF ska pricken stå mot ventilkåpans övre packningsplan.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

38 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
du kan inte lägga upp en bild eller nåt mvh nfs

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2010
Nfs skrev:
du kan inte lägga upp en bild eller nåt mvh nfs

Har ingen bild tyvärr.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök